Pozdravljeni,
star sem 12 in delujejo mi punce mojih let. Treniram športe. Glede punc se gre zgodba. Fora je da mene nobena noče kero kol vprašam če pride ven in ne odpiše in ko jo viim me pogleda in niti ne pozdravi. Ne pozdravi ne mene ne mojih staršev. Zanima me kako napišem prijateljici oz. kaj napišem prijateljici da jo zvabim ven in še 2. vprašanje ali je problem ker sem največji v razredu?
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala za sporočilo.
Pišeš, da si star 12 let, ukvarjaš se s športi in bi rad kakšno punco povabil ven. Težava je, da ti punce pogosto ne odgovorijo na sporočilo, ko jih srečaš v živo, pa te niti ne pogledajo ali pozdravijo. Zato se sprašuješ, ali delaš kaj narobe in ali je morda razlog tudi v tem, da si najvišji v razredu.
Najprej je vredno omeniti, da to še ne pomeni, da je s tabo kaj narobe. Pri tvojih letih je lahko fantom in puncam ob takšnih situacijah precej nerodno in včasih preprosto ne vedo, kako se odzvati. Morda punca ne ve, kaj bi odgovorila, morda ji je neprijetno ali pa preprosto ne čuti enako. V vsakem primeru njen odziv ne določa tvoje vrednosti.
Če želiš prijateljico povabiti ven, ni treba iskati popolnega sporočila, po katerem bi zagotovo rekla “ja”. Lahko ji napišeš nekaj preprostega, na primer jo povprašaš, če bi šla kdaj s tabo na sprehod ali sladoled. Tako ji pokažeš, da ti je prijetno v njeni družbi, hkrati pa ji pustiš dovolj prostora, da se odloči sama.
Če ti ne odgovori ali te v živo ne pozdravi, je tudi to lahko znak, da trenutno ni zainteresirana zate. To je lahko neprijetno, vendar ni nujno nekaj, kar bi moral vzeti osebno. Takrat se je vredno vprašati, ali želiš svojo pozornost še naprej namenjati nekomu, ki ti je ne vrača, ali pa bi bilo bolje čas preživljati z ljudmi, pri katerih je zanimanje za druženje obojestransko.
Glede tvoje višine pa ti ni treba preveč skrbeti. Ljudem so všeč različne stvari in tudi pri višini ima vsak svoje preference. Ker se v teh letih telo še precej spreminja, je mogoče tudi, da se bo razlika med tabo in sošolci sčasoma zmanjšala, še posebej, če si zrasel nekoliko prek kot oni.
To, kako najti pravo osebo zase ali narediti najboljši vtis nanjo, je nekaj, kar spoznavamo počasi – skozi odnose in izkušnje. Imaš še ogromno časa, zato nekaj zavrnitev ne pomeni, da bo tako tudi v prihodnje. Najpomembneje je, da ostaneš takšen, kot si, in verjamem, da boš sčasoma našel nekoga, ob komer se boš počutil sprejetega in sproščenega.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)