naj bo zasebno prosim.
šla sem v poletno kolonijo lani. všeč tam mi je bil en fant. ampak se ni zanimal zame in sem bila žalostna. nisem uspela vspostaviti stika z njim. in bi mi bilo všeč, če bi lahko povedala vzgojiteljici, če bi mi lahko dala kakšen nasvet ali pomagala vspostaviti stik z njim. Ampak ker sem ravno takrat dobila menstruacijo sem to povedala vzgojiteljici, da se zaradi tega ne bom šla kopat mi je samo rekla, da kaj njej to govorim, da sem sama dovolj stara da vem kako in kaj ukrepati v tem primeru. in me je bilo strah, da bi podobmo odreagirala, če bi ji povedala za svojo simpatijo. Da sem dovolj stara, da bi že morala vedeti, kako in kaj, da bi to še ostalim povedala, da ja, tako pač je, fant se ne zanima zate ...?
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Loveunhappy,
hvala, ker z nami deliš izkušnjo, ki te še kar obremenjuje. Žal ni mogoče trditi, da odrasli zmoremo vedno narediti korak, ki bi za mladostnika deloval v smeri razbremenitve, v zanj stresni situaciji, kot v tvojem primeru - temi zaljubljenost in menstruacija.
Starost sama po sebi ne prinese vedenja in znanja ter razumevanja zakaj se je nekaj zgodilo, kako lahko ukrepam, kaj mi bo pomagalo npr. pri razumevanje sebe, v prijateljskih in partnerskih odnosih, telesnem dozorevanju itd. Zato je potreben pogovor, prenos izkušenj, pomoč, svetovanje - za kar si prosila, si si želela ti. Odrasli kaj hitro pozabljamo, da smo tudi sami šli skozi obdobje mladostništva, ki zna biti zelo turboletno. Je pa tudi tako, da žal tudi odraslost ne nujno pomeni, da smo zaupanja vredni.
Upam, da sem ti odgovorila na vprašanje.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Lo
Loveunhappy
Vzgojiteljica-prostovoljka je bila mlada, 23 let se mi zdi, končala je gimnazijo in študirala pravo se mi zdi. Ali je prav, da je tako ravnala kot je? Se mi zdi, da potem vzgojiteljicam ne moreš zaupati in te spravijo v še večjo stisko in si prepuščen samemu sebi? Tako sem se počutila. Je naloga vzgojitelja da ti sploh pomaga ali ne?
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Loveunhappy,
hvala za postavljeno vprašanje še enkrat. Posameznik oz. posameznica, ki kot prostovoljec oz. prostovoljka prevzame delo vzgojitelja oz. vzgojiteljice mora zelo dobro razumeti kompleksnost dela, ki ga bo opravljal. Tu ne gre samo za poletno varstvo, ampak vzpostavitev spoštljivih in razumevajočih odnosov, skrb za dobro počutje in pomoč ob stiskah, težav zaradi najrazličnejših razlogov. V kolikor tega ne zmore, je smiselno, da razmisli ali je to, četudi prostovoljno delo, zanj oz. zanjo, saj lahko naredi s svojim delom in vedenjem več škode. Iz tvojega zapisa je razbrati, da vzgojiteljica temu ni sledila, zakaj ne, ne veva. Žal je, da si imela takšno izkušnjo. Upam, da boš naslednjič imela boljšo in boš imela tudi lepše spomine na letovanje.
Upam, da sem ti odgovorila na vprašanje. Za dodatna vprašanja, razmišljanja, sem ti na voljo.
Dober konec šolskega leta in prijetne počitnice.
Lepo te pozdravljam.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja