Pozdravljeni
Zelo ne zanima ljubezen. Zaljubljena sem v fanta iz naše šole ki je v 9. razredu in me je strah da mu nisem všeč. Kako naj pristopim do njega?
Hvlaa za odgovore
Lep pozdrav
Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si zaljubljena v fanta iz 9. razreda, vendar te skrbi, da mu nisi všeč, zaradi česar nisi sigurna, kako pristopiti do njega.
Tvoji občutki in pomisleki so povsem normalni. Tudi tvoji vrstniki se verjetno včasih znajdejo v podobni situaciji, ko jim je nekdo všeč, a ne vedo, kako se jim približati in jih zanima, ali so tej osebi všeč. Strah pred zavrnitvijo je nekaj povsem normalnega, s čimer se sooča veliko ljudi, še posebej ko gre za ljubezen. Najstniki se soočate z različnimi novimi situacijami in odnosi, hkrati pa si želite biti sprejeti ter vključeni v družbo vrstnikov. Prav tako je dobro, da se zavedaš, da zavrnitev ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe oziroma da nisi dovolj zanimiva. Ljudje smo zapleteni in imamo različne okuse ter interese. Ne pozabi, da si vredna pozornosti in da si lahko ponosna nase že zato, ker razmišljaš o tem, kako narediti prvi korak.
Najboljši način, da vzpostaviš stik, je, da ostaneš sproščena in takšna kot si. Ni ti treba narediti nič velikega ali pretiranega. Na primer, že preprost pozdrav in nasmeh ali vprašanje o njegovih interesih, šoli ali testih lahko vodi v pogovor. Če imata kakšne skupne prijatelje ali interese oziroma dejavnosti, kot so krožki, hobiji in športne aktivnosti, jih lahko izkoristiš kot priložnost za navezovanje stika. Pomembno je, da ne razmišljaš preveč o tem, kako mora vajin pogovor potekati, ampak da si to, kar si.
Prav tako ne pozabi, da smo ljudje različni in da vsi posamezniki ne pokažejo svojih čustev tako očitno, kot si mogoče misliš ali želiš. Zato ne sklepaj prehitro, da mu nisi všeč, če ti ne da takoj jasnih znakov. Bistveno je, da se ne obremenuješ preveč s tem, kaj si bo mislil o tebi. Pomembno je, da se tudi ti počutiš prijetno v njegovi družbi in da ostaneš zvesta sebi ter se ne spreminjaš zaradi druge osebe. Dobro je, da se zavedaš svoje vrednosti in ne iščeš potrditve od drugih. Ljubezen in odnosi se razvijajo postopoma, zato si daj čas ter uživaj v obdobju spoznavanja. Če boš sproščena, bo pogovor stekel veliko lažje, kot si morda predstavljaš.
Ne pozabi, da si vredna ljubezni in spoštovanja takšna kot si. Zaupaj vase in bodi pogumna, saj boš ne glede na izid pridobila dragoceno izkušnjo.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (un)