pozdravljeni!
sem dekle in obiskujem 6. razred osnovne šole. nekaj časa sem bila zaljubljena v mojega sošolca vendar sem ugotovila da ni pravi zame. obnašal se je zelo čudno in čeprav sva se znala normalno pogovarjat ni znal reči niti prosim! take zveze si nisem želela. si pa res želim imeti zvezo! sem za to premlada? vsi fantje v mojem razredu se obnašajo tako čudno in vse besede povežejo s seksom in kletvicami. nekatere moje sošolke že imajo fante ampak se mi zdi da sploh nimajo prave zveze. poznajo se dva dni pa so že skup! jaz bi rada fanta spoznala res na normalnem način. vse fante ki jih spoznam so isti kot moji sošolci! jaz pa si res želim spoznati fanta. kako naj to storim? kako vem da je pravi zame? kje naj začnem?
prosim za čim hitrejši odgovor.
hvala
Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v tvojem sporočilu pišeš o svoji izkušnji s fantom, za katerega si ugotovila, da ni pravi zate, pa tudi, da si zveze s fantom res želiš, ampak ne veš, kje spoznati takšnega, ki bo tebi všeč.
Naj ti najprej povem, da imaš za spoznavanje bogočega fanta res še veliko časa. Ne obstaja "prava" starost, v kateri naj bi spoznali svojega bodočega partnerja, ampak je pomembno predvsem, kako zrelo se ti počutiš za ta korak. Pri tvojih letih gre še za obdobje razvoja, ko odkrivamo, kdo smo, česa si želimo, kaj nam je všeč - razvijajo se naša čustva in osebnost. Omenjaš tudi, da so fantje v tvojem razredu "čudni" in da se včasih neprimerno obnašajo, česar si ti pri svojem fantu ne želiš. To se najbrž dogaja ravno zato, ker se še učijo, kako "bolj odraslo" izražati svoja čustva in mnenja in se velikokrat skrivajo za humorjem in opazkami. Z leti bodo odrasli in se začeli obnašati bolj zrelo, zato je tudi zate pomembno, da počakaš na nekoga, ki ti ustreza in boš z njim lahko srečna in zadovoljna. Tudi ti boš z leti vse bolj spoznavala sebe in hkrati s tem tudi, kakšne lastnosti si želiš pri svojem bodočem fantu in ko boš enkrat po tem v zvezi, boš lahko precej bolj sproščena in s fantom še bolj povezana.
Nič ni narobe s tem, da si zveze želiš že zdaj, priporočam pa ti, da se v zvezo ne spuščaš samo zato, ker so tvoje prijateljice v zvezi in imaš občutek, da nekaj zamujaš. Tudi sama praviš, da se ti ne zdi, da gre za prave zveze in iz tvojega pisanja lahko razberem, da si tega sama ne želiš, imam prav? V takšnih primerih velikokrat ne gre za pravo naklonjenost in ljubezenski odnos, ampak bolj za neke vrste igro, ki je tudi normalen del odraščanja.
Glede tega, kdaj in kako boš koga spoznala, tudi pravzaprav ne obstaja konkreten nasvet. Ljubezen se navadno zgodi po naravni poti in se največkrat razvije iz prijateljstva. Svetujem ti lahko, da spoznavaš nove ljudi preko različnih hobijev ali krožkov in si do novih prijateljestev odprta, ker nikoli ne veš, kdaj in kje boš spoznala nekoga, ki ti bo všeč in se boš z njim pripravljena spustiti v zvezo. Morda to ne bo danes ali čez en teden, ampak je pomembno, da si potrpežljiva in odprta do novih spoznanstev.
Vsekakor ti želim veliko sreče in poguma na poti spoznavanja novih ljudi. Upam, da sem ti odgovorila na vprašanje, če te pa še kaj zanima, mi kar napiši. :)
Lepo bodi!
Lea Figelj, dipl. psih. (un)