Zdravo,
sem 18 letni dijak in že zelo dolgo me moti moja osamljenost. Imam prijatelje in vse vendar mi ekstremno manjka ljubezen. Sem biseksualec in že dolgo ne moram dobiti ne fanta ali punce. To me zelo moti, saj vsako noč ne moram zaspati brez, da bi o tem razmišljal. Vsi mi samo govorijo, da bo prava oseba že prišla, vendar sem sit poslušanja tega. Poskusil sem vse vendar še vedno ničesar, čeprav se mi zdi, da sem karaktivno super oseba, ampak mi ljudje ne dajo priložnosti. ali naj poiščem pomoč?
hvala.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zaupal si nam, da te zelo mori dejstvo, da nikakor ne moreš najti punce oz. fanta. Povsem ti verjamem in razumem tvojo željo. Biti ljubljen je osnovna človeška potreba in kljub temu, da imaš okrog sebe prijatelje in najbrž tudi družino, še vedno manjka nekaj več – partner. Glede na tvoje besede se mi zdi, da želiš na vsak način to spremeniti - ne zato, ker ti je kdo že všeč, pač pa zgolj zato, da ne boš več sam.
Najprej želim poudariti, da hiteti v odnose zgolj z namenom, da preženemo osamljenost, ni smiselno. Vstopiti v partnerski odnos je smiselno, ko nam je kdo všeč in ga želimo bolje spoznati oziroma še bolje, ko nekoga že poznamo do te mere, da prepoznamo, v kakšni meri se ujemamo in če si s to osebo lahko predstavljamo prihodnost.
Na tej točki se ti najbrž poraja vprašanje, kje sploh spoznati osebo, ki bi ti bila všeč oziroma s katero bi se zares ujela ter kasneje lahko zgradila tudi trden partnerski odnos. Najprej je potrebno začeti pri sebi – kakšne osebe si sploh želiš? Kaj ti je v življenju pomembno in česa (vrednote, osebnostne lastnosti, hobiji, …) si želiš tudi pri partnerju? Lažje ti bo, če spoznavanje novih ljudi nato temelji na teh spoznanjih.
Na primer: rad hodiš v hribe? V hribih navezuj čim več stikov. Morda rad igraš šah? Pridruži se kakemu šahovskemu društvu in se udeležuj srečanj. Ti je všeč neka specifična glasba? Navezuj stike na kakem tebi ljubem koncertu. Ne le, da boš na tak način spoznal veliko ljudi in več ljudi kot spoznaš, večja je verjetnost, da se med njimi skriva prava oseba zate, pač pa boš v takih okoljih spoznal osebo, ki ti je vsaj v nekem pogledu podobna oziroma rada počne podobne stvari kot ti.
Želim ti veliko poguma in uspeha pri spoznavanju samega sebe in drugih,
Amadeja Jurič, mag. psihologije