Hi, zelo me zanima LGBT+ tematika, pa bi rada brala knjige na to temo. Iščem po spletu, pa mi meče ven knjige samo v angleščini. Jaz bi brala slovenske prevode knjig. Mi jih lahko nekaj priporočite. Prosim. Hvalaaaaa.
• Lu
Lukas
Zdravo!
Ker je to, še dokaj nova tematika, ki v Sloveniji tudi še ni tako uveljavljena, kot v tujini (npr. Amerika, Velika Britanija), je zato verjetno v slovenščino prevedeno manj knjig. Najboljši nasvet, ki ti ga tako lahko dam, je da obiščeš knjigarno ali knjižnico in povprašaš tam. Lahko pa malo pobrskaš tudi po spletnem katalogu Cobiss+ (katalog vseh gradiv v slovenskih knjžnicah) in vidiš, če sem tam kaj najde. Povezavo do iskalnika lahko najdeš tukaj, pod ključne besede vneseš kar iščeš, spodaj izbereš slovenščino in pogledaš, kaj imamo na voljo.
Veliko sreče in užitkov pri branju.
Lukas
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo!
Hvala za vprašanje. Obstaja ogromno knjig na to tematiko, je pa odvisno od tega, kaj iščeš – ali te zanima stvarna literatura ali bolj proza/poezija. Spodaj najdeš nekaj predlogov za obe področji.
Strokovne knjige/stvarna literatura:
- John Boswell (2005): Krščanstvo, družbena strpnost in homoseksualnost: geji in lezbijke v Zahodni Evropi od začetka krščanstva do štirinajstega stoletja (https://www.skuc.org/izdelek/john-boswell-krscanstvo-druzbena-strpnost-in-homoseksualnost/)
- Judith Butler (2001): Težave s spolom: feminizem in subverzija identitete (https://www.skuc.org/izdelek/judith-butler-tezave-s-spolom/)
- Brane Mozetič (2020): Rožnate zgodbe (https://www.skuc.org/izdelek/brane-mozetic-roznate-zgodbe/)
- Alenka Švab in Roman Kuhar (2005): Neznosno udobje zasebnosti: Vsakdanje življenje gejev in lezbijk (https://www.mirovni-institut.si/wp-content/uploads/2014/08/MI_gay_slo_final.pdf)
- Roman Kuhar in Alenka Švab: Raziskava o pravni podinformiranosti LGBT skupnosti in vsakdanjem življenju gejev in lezbijk: raziskovalno poročilo (https://legebitra.si/wp- content/uploads/2016/01/RAZISKOVALNO_POROCILO_socioloska_raziskava.pdf)
- Roman Kuhar (2005): Mi, drugi: oblikovanje in razkritje homoseksualne identitete (https://www.skuc.org/izdelek/roman-kuhar-mi-drugi-oblikovanje-in-razkritje-homoseksualne-identitete/)
- Roman Kuhar: Medijske podobe homoseksualnosti: analiza slovenskih tiskanih medijev od 1970 do 2000 (https://www.mirovni-institut.si/publikacije/medijske-podobe-homoseksualnosti-analiza-slovenskih-tiskanih-medijev-od-1970-do-2000/)
- Simon Maljevac, Živa Humer, Neža Kogovšek Šalamon in Roman Kuhar (2011): Obrazi homofobije (https://www.mirovni-institut.si/publikacije/obrazi-homofobije/)
- Nina Perger (2020): Razpiranje horizontov možnega: o nebinarnih spolnih in seksualnih identitetah v Sloveniji (https://knjigarna.fdv.si/i_837_razpiranje-horizontov-moznega-o-nebinarnih-spolnih-in-seksualnih-identitetah-v-sloveniji)
- Evan Grm in Alenka Mrakovčić: Med modro in roza: priročnik o transspolnosti (https://transakcija.si/wp-content/uploads/2019/11/Med-modro-in-roza-priro%C4%8Dnik-o-transspolnosti-1.pdf)
- Matej Behin, Nikita Arslanovski in Zala Šeško (2020): Kvir abeceda: za vidnost in sprejetost LGBTQIA+ mladih [informativno-kreativna publikacija LGBTQIA+ terminologije] (https://mkc.si/aktualno/2020/10/14/kvir-abeceda-za-vidnost-in-sprejetost-lgbtqia-mladih)
- Zavod TransAkcija: Srčna sporočila: LGBTIQ+ skupnost o coming outu (https://transakcija.si/2021/06/14/srcna-sporocila-lgbtiq-skupnost-o-coming-out/)
- Številne uporabne publikacije najdeš tudi na spletni strani Legebitre:https://legebitra.si/ponujamo/knjiznica/
Literatura/proza
- Madeline Miller (2022): Ahilova pesem (https://www.sanje.si/ahilova-pesem-brosura.html
- Becky Albertalli (2019): Z ljubeznijo, Simon (https://www.bukla.si/knjigarna/otrosko-in-mladinsko/od-13-let-dalje/mladinsko-leposlovje/z-ljubeznijo-simon.html
- John Green in David Levithan (2022): Will Grayson, Will Grayson (https://www.emka.si/webapp/wcs/stores/servlet/sl/emkasi/will-grayson-will-grayson-p-9789610164159
- André Aciman (2010): Pokliči me po svojem imenu (https://www.dobreknjige.si/Knjiga.aspx?knjiga=281
- Ocean Vuong (2022): Bežen trenutek bajnosti (https://www.mladinska-knjiga.si/knjige/leposlovje/bezen-trenutek-bajnosti)
- Suzana Tratnik (2001): Ime mi je Damjan (https://www.skuc.org/izdelek/suzana-tratnik-ime-mi-je-damjan/)
- Brane Mozetič (2016): Objemi norosti (https://www.skuc.org/izdelek/brane-mozetic-objemi-norosti/)
- Jedrt Lapuh Maležič: Težkomentalci (https://www.ludliteratura.si/knjiga/tezkomentalci/)
- Nataša Sukič (2010): Molji živijo v prahu (https://www.skuc.org/izdelek/natasa-sukic-molji-zivijo-v-prahu/)
- Številne romane, pesniške zbirke in strokovno literaturo najdeš na spletni strani založbe Škuc: https://www.skuc.org/trgovina/knjige/
Želim ti prijetno branje!
Blažka Plahutnik Baloh, mag. psih.
svetovalnica Legebitra
• An
Anja
Pozdrav,
nedolgo nazaj sem naletela na objavo na socialnih omrežjih, ki je sicer vezana na filme in ne na knjige; morda te vseeno kaj pritegne.
Prijazen pozdrav in vse dobro!
• sa
samo človek sem
živjo!
priporočam ti Heartstooperja. gre se o dveh fantih o enemu ki ve za svojo indentiteto in o fantu ki še ugiba kaj je. vsebuje veliko drame in ljubezni tudi žalosti. je strip ali če lahko rečem comics book. lahko jo bereš samo v angleščini in najdeš jo lahko v mladinski knjigi. priporočam :)
uživaj v branju!
• Sm
Smotko
Zeloo priporocam heartstopper- ja res top knjiga