Dan
zakaj je zdej tok velik oseb k so del lgbt? Vcasih tega ni blo tok, kaj se je zdj tok spremenil ...? A je to ratu nek trend al kaj?
Pa zanima me se zakaj spremembo spola placa drzava to da bi pa izuml neko zdravilo za une k majo redke bolezni pa drzava nima dost dnarja to ni logicno. Ta dnar k gre za spremembo spola bi lahko sel za ta zdravila.
Hvala
Lp
• Bo
Bond007
Pozdravljen-o,
s tvojim vprašanjem boš marsikomu stopil-o na žulj in bodo hiteli s podukom, oštevanjem in lekcijo o strpnosti.
Vendar mi bodo morda dovolili tudi kratek, nekonvencionalen odgovor. Prav imaš, gre za trend na račun propadanja vrednot in tradicij ter popularizacijo preko medijev in izpostavljenih (zdolgočasenih) javnih oseb in umetnikov, potreba po aktualnosti ter poudarek na povzdigovanju sebe, ega, individualizma. Še bolj kot pri dekletih se čuti propadanje vrednot pri vzgoji moškega spola, saj so fantje izgubili preizkušnjo pri prehodu v odraslost, kot je bilo to vseprisotno in naravno pri vseh kulturah in tradicijah; brez tega se iščejo in mnogi se v tem modernem "skoraj vse je dovoljeno" svetu ne najdejo. To se kaže v "zamešanju" spolov, ekstremnih družbenih izpadih, porastu kriminala na prehodu v odraslost in marsikaj kar še pride.
Obenem pa je pomembno poudariti, da obstajajo resnični, iskreni posamezni primeri, ko za osebo zaradi kompleksnih dejavnikov (organizem, vzgoja in okolje) ni boljše rešitve, kot pa recimo sprememba spola. Za take izjemno redke primere pomeni poseg omogočanje kvalitetnejšega življenja (zmanjšanje psiholoških težav in konfuznega stresa). Vsakdo, ki se v ta spiralni labirint spusti zgolj zaradi organske (prej sem omenil tradicije) potrebe po pripadnosti, ni iskren do samega sebe, si laže in na dolgi rok ne bo srečen. Good luck!
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen_a,
V preteklosti so ljudje svojo spolno usmerjenost ali spolno identiteto pogosto skrivali, ker so se bali nasilja, izgube službe, izključitve iz družine ali celo kazenskega pregona. Danes je v določenih okoljih več sprejemanja, več informacij in več pravne zaščite, zato si več ljudi sploh upa povedati, kdo so.
Tukaj bi izpostavila razliko med tem, kaj pomeni, da je LGBTIQ+ oseb dejansko več ali jih je več vidnih. Npr. medijski odzivi vplivajo predvsem na to, da je vidnost LGBTIQ+ oseb večja, hkrati pa je ta vidnost v večini tudi negativna in ne pozitivna (redko se izpostavlja osebne izkušnje oseb ter kaj osebe čutijo – najbolj pogosto pa so izpostavljene misinformacije temelječe na predsodkih in stereotipih o LGBTIQ+ osebah). Biti LGBTIQ+ oseba ni trend ampak osebna okoliščina, deljenje le-te pa je povezano z mnogimi družbenimi dejavniki.
Medicinska obravnava transspolnih oseb (psihološka, endokrinološka, v nekaterih primerih tudi kirurška) ni stvar želje ali mode, ampak lahko povzroča hudo duševno stisko. Zato spada v zdravstveni in socialno-varstveni sistem, podobno kot zdravljenje in obravnava drugih stanj, ki močno vplivajo na kakovost življenja. Prav tako se za različne oblike zdravstvene oz. medicinske obravnave ne odločijo vse LGBTIQ+ osebe, ampak le nekatere.
Pomembno se mi zdi poudariti, da je pomembno tako vprašanje oz. problem redkih bolezni kot tudi obravnava transspolnih oseb. Rešitve pa ni v tem, da se eni skupini odvzame pravica do zdravstvene oskrbe, temveč da se sistemsko izboljša financiranje zdravstva za vse, kar pa je velikokrat dolg proces.
Lep pozdrav,
Eva Mulej Vrabič, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra