hojlaa :)
zadnje čase sem se začela spraševati o svoji spolni (in romantični) usmerjenosti. Prišla sem do tega, da sem najbrž lezbijka, saj se ne predstavljam poljublati/imeti spolne odnose/biti z fantom, s punco pa. A moji starši niso ravno najbolj navdušeni nad LGBT skupnostjo (pač mislijo da so geji čudni) in beseda lezbijka se v naši šoli uporablja kot žaljivka. Tudi sama si ne rada rečem lezbijka saj sem to vedno videla kot grdo besedo. Tudi nikoli še nisem imela partnerja (ne fanta ne punce). Tako se pa počutim že iz otroštva, saj sem se vedno morala prisiliti biti v fante. Strah me je povedati staršem. Strah me je povedati sošolcem.
hvala, če mi odgovorite. :)
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, si v procesu odkrivanja lastne spolne usmerjenosti. Ugotavljaš, da te privlačijo dekleta in bojiš se, da zaradi tega ne bi bila sprejeta s strani svoje okolice.
Odkrivanje lastne identitete in spolne usmerjenosti je pomemben del odraščanja in povsem normalno je, da si želiš to podrobneje raziskati. Prav tako ne rabiš biti pod pritiskom, da se glede tega takoj opredeliš. Spolna usmerjenost je namreč fluidna, kar pomeni, da se čez čas lahko razvija in spreminja, še posebej v obdobju mladostništva.
Razumem, da te skrbi reakcija tvojih staršev in sošolcev, še posebej v okolju, ki ni najbolj odprto do istospolno usmerjenih. Pomembno je, da veš, da ni nič narobe s tem, da so ti všeč dekleta. Spolna usmerjenost je del tvoje identitete in ni nekaj, za kar bi se morala počutiti slabo ali sramovati.
Svetujem ti, da poskusiš malo raziskati izkušnje LGBT oseb. To ti lahko pomaga pri razumevanju sebe in tvoje situacije. Na spletu obstajajo organizacije in spletne skupnosti, kjer lahko najdeš druge ljudi s podobnimi izkušnjami. Ena izmed takšnih organizacij, ki deluje v Sloveniji, je Legebitra, do katere lahko dostopaš tukaj
Dobro je razmisliti, ali bi svoje občutke želela komu zaupati. Ni potrebno, da takoj poveš vsem. Začni s prijatelji ali družinskimi člani, za katere veš, da te podpirajo in bodo razumeli. V kolikor se nekomu želiš zaupati je dobro, da si pripravljena na različne odzive. Nekateri bodo potrebovali čas, da to sprejmejo in tega sprva ne bodo razumeli.
Če meniš, da tvoje domače okolje ni varno za razkritje tvoje spolne usmerjenosti, počakaj, dokler ne najdeš okolja, v katerem se boš počutila udobno in boš lahko varno izrazila svoje občutke. Tvoja varnost in dobro počutje sta na prvem mestu.
Če potrebuješ dodatno podporo ali nasvet, ne oklevaj poiskati pomoči pri svetovalni delavki oz. delavcu ali pri organizacijah, ki nudijo podporo LGBT osebam.
Držim pesti zate.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije