Lepo pozdravljeni,
Trenutno sem v 4. letniku. Po končanem letniku in uspešno opravljeni maturi si bom morda vzela 1 leto "pavze" (predvsem z namenom da se zaposlim, dobim morda kakšne nove izkušnje, si zrihtam avto in v glavnem delam na temu, da se čimprej osamosvojim).
Po 1 letu pavze pa se nameravam normalno vpisati na fakulteto. Zanima me, ali bi se mi to potem štelo kot "izredni študij"? Tega si ne bi želela, ker izredni študij pomeni, da je plačljiv ... (in nekatere študijske smeri niti nimajo te možnosti).
Poleg tega pa me zanima ali moram še kaj vedeti? Ali je kaj drugače z vpisovanjem na fakulteto? Kolikor vem, se v 4. letniku spomladi enkrat že oddaja prijave za na fakultete - torej, kaj naj naredim takrat? (V primeru, da bi se odločila za prosto leto) Ali naj se samo ne vpišem na nobeno fakulteto?
Vse dobro želim in se vnaprej zahvaljujem za odgovor,
Ani
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
mislim, da se po letu dni pavze lahko redno vpišeš na izbrano fakulteto. Opravljena splošna matura ter končni uspeh sta pogoja za nadaljnji vpis na študij.
Najboljše je, da se spomladi pred vpisom na šoli pogovoriš s svetovalnim delavcem o tem, če se boš odločila za leto pavze, kaj takrat narediti. Verjetno bi bilo najboljše, da se takrat ne vpišeš na nobeno fakulteto, če ne nameravaš redno študirati, saj s tem potem izgubiš eno leto rednega vpisa oziroma brezplačne možnosti študija.
Za točne in pravilne informacije je najboljše, da zadevo preveriš na Sektorju za visoko šolstvo in jih pokličeš: https://www.gov.si/teme/vpis-v-visoko-solstvo/
Če boš šla na kakšne informativne dneve, lahko tudi tam povprašaš. Vsekakor preveri na tvoji šoli glede tega.
Lepo te pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
• Uredništvo
Uredništvo
Ani, pozdravljena.
Svetovalka ti je že odgovorila, hkrati pa ti pošiljamo povezavo do podobne teme, kjer boš morda dobila še kakšno dodatno informacijo zase - tukaj.
Prijazen pozdrav iz uredništva