Pozdravljeni
Ne vem več, kako naj to sploh dam iz sebe, ampak v zadnjem času me ful teži to, kako velik pomen ima danes izgled. Resno. Včasih se počutim, kot da če nisi lep po teh današnjih standardih, sploh nimaš nobene šanse, da bi te kdo opazil, da bi imel prijatelje, ali da bi sploh imel neko normalno socialno življenje.
Jaz sem bil rojen tri mesece prezgodaj in mi je to očitno pustilo neko sled. Moj obraz je malo drugačen – imam bolj razpotegnjene, ozke oči in večji nos. Vem, da ne izgledam ravno kot fantje, ki jih punce všečkajo na TikToku ali Instagramu. In čeprav se trudim bit okej oseba, prijazen, zabaven, se zdi, da to sploh nič ne šteje. Ljudem je pomembno samo, kako izgledaš.
Včasih samo gledam okoli sebe in se sprašujem, zakaj je tako. Zakaj je pomembnejše imeti “dobro fotko” kot dobro srce. Pa saj nisem ljubosumen, samo... boli. Včasih imam občutek, da sem kar neviden. Med vrstniki ne izstopam, pa ne zato, ker ne bi hotel – ampak ker me nihče ne vidi. In če me že kdo vidi, je to mogoče samo zato, ker izstopam na napačen način.
Še huje je, ko gre za punce. Ne rečem, da bi moral bit vsem všeč, ampak... a je res preveč pričakovati, da bi te vsaj ena opazila, brez da bi moral izgledat kot model? Včasih si mislim, da imam mogoče kaj narobe z mano, ampak potem si rečem – sej se trudim. Samo očitno v tem svetu trud ni dovolj, če nimaš “pravega” obraza.
Nočem se smilit samemu sebi, res nočem. Samo... včasih je vsega preveč. Družba te nonstop ocenjuje, sploh prek socialnih omrežij. In če ne pašem v to sliko, je kot da me sploh ni.
Samo želel sem to nekam zapisat, ker ne vem več, komu to sploh povedat. Pa mogoče še kdo čuti isto in se najde v tem.
Bo
Bond007
Vse kar opažaš, drži. Zunanjost, lep izgled in modna oblačila so trenutno v inflaciji, notranjost oziroma vsebina - čemur ti praviš "dobro srce", pa je postalo bolj redko in po sili razmer manj cenjeno...
...manj cenjeno med plehkimi, površinskimi ljudmi. Dejansko stanje je tako: opazil si, da si malo drugačen, ker ne sovpadaš s trenutnimi trendi tvoje starostne skupine, ki je pod slabim vplivom ego-komerciale preko instant vsebin na socialnih omrežjih. Ti si spregledal in prepoznal, da je to lažna vsebina, zato nisi zadovoljen in ti tako površinsko ugajanje ni dovolj. Dobro zate.
Namreč potez svojega obraza ne moreš spremeniti, zato niti ne poskušaj, kot je to ustaljena praksa deklet z dragimi maskarami, lasnimi vložki in "trepkami". Nič ni narobe, če so ti všeč, vendar išči take, ki imajo poleg lepe maske tudi dobro vsebino. Imaš vpliv na zdravje svojega telesa, zato ti priporočam, da dobro skrbiš zase, predvsem aktivno športaj - razvila se bo lepota in dobro počutje, s tem pa samozavest in imunost na plehko družbo. Če v tvoji družbi vsi poudarjajo samo izgled, zamenjaj družbo ali pa se malo umakni, sam si boš boljša družba. Uživaj življenje po svoje in pusti času čas, da se lahkomiselni ljudje naveličajo eden drugega. Tudi to bo minilo. Če imaš dobro vsebino in dobre namene, si rojen v pravem času na pravem mestu. Potrebujemo več takih. Good luck!
Ob
Obupan
Pozdravljeni se opravicujem vendar me zanima kdaj bo na voljo odgovor na moje vprašanje.
Uredništvo
Pozdravljen,
svetovalka je prejela tvoje vprašanje in potrebuje nekaj časa, da ti odgovori. Hvala za potrpežljivost.
Prijeten pozdrav iz uredništva
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Se opravičujem, da si nekaj časa čakal na odgovor. Če prav razumem, te že nekaj časa boli, ker svet daje toliko pomena videzu in prijaznost ter notranje kvalitete ne štejejo več toliko. Praviš, da si bil rojen prezgodaj, kar je pustilo določene posledice na tvojem obrazu, in opažaš, da zaradi tega pogosto ostaneš spregledan, kot da nisi del resničnosti, kjer štejejo samo všečki, filtri in »popolne« fotke. Praviš, da se trudiš biti dober, prijazen in zabaven človek, a se ti zdi, da to ni dovolj. In to boli. Boli, ko imaš občutek, da si neviden, da izstopaš zaradi napačnih razlogov, in da ljudje ne vidijo tega kar nosiš v sebi. Še posebej težko je pri odnosih s puncami, ko si želiš biti opažen zaradi tega, kar si, a se zdi, da svet pričakuje, da moraš najprej izgledati kot nekdo iz reklame.
Res je, da v mladostništvu, ko si še posebej občutljiv na to, da bi bil sprejet, opažen, vključen v skupino vrstnikov, to lahko boli. Mnenje vrstnikov v tem obdobju pogosto postane najpomembnejše merilo in hitro lahko dobiš občutek, da brez določenega videza ali stila ne obstajaš. A to ne pomeni, da je s tabo kaj narobe. Pomeni le, da si v okolju, ki ima zelo popačena merila in ti si dovolj moder, da to vidiš.
To kar doživljaš, je nekaj, s čimer se danes srečuje veliko mladih, a le redki to zares povedo na glas. Družbena omrežja danes bolj kot kdajkoli prej vsiljujejo podobe »popolnosti«, ki v resnici sploh ne obstajajo. Ampak tudi njihova moč sčasoma zbledi, ker življenje ni filter in ker resnična bližina, povezanost in toplina pridejo iz izkušenj, ne iz videza. Zunanjost lahko pritegne pozornost, a je ne zadrži. Tisto kar ostane, je občutek, ki ga imaš ob nekom. To kako ravnaš z drugimi, kako razumeš svet, kakšen človek si, to je največ vredno. Tvoj trud, tvoja prijaznost, ranljivost... tega ti nihče ne more vzeti. In to je osnova na kateri se gradi življenje. Tista, ki ostane, ko se ugasnejo reflektorji, ko se izklopi internet in ostanemo samo mi, takšni kot v resnici smo.
Vem, da je težko verjeti, ampak stvari se z odraščanjem sčasoma spremenijo. Ljudje, ki so danes najbolj priljubljeni, najbolj opaženi, ki morda resnično žanjejo pozornost zaradi svojega videza, tudi njih najverjetneje čakajo težke življenjske preizkušnje, zavrnitve, neuspehi in takrat začnejo drugače gledati nase in druge. In zelo pogosto se zgodi, da prav tisti, ki so se najbolj zanašali na svoj videz, kasneje težje najdejo svojo vrednost, ko začne ta zunanji sij bledeti. Tudi najlepši obrazi se postarajo in spremenijo. Z leti postajajo pomembnejše vrednote, srčnost, zanesljivost, toplina. Tudi punce, ki zdaj mogoče iščejo nekoga »popolnega« na pogled, bodo v nekem trenutku želele ob sebi nekoga, ki bo vreden zaupanja, zanesljiv in bo stal ob njih, tudi ko življenje ne bo preprosto. Nekoga s komer bodo ustvarjale dom in družino. Nekoga, ki bo dober partner, oče, čuteč, razumevajoč, prisoten, prijazen, in se bodo ob njem počutile varno. Tvoja prava oseba te bo opazila zaradi tega, kar si, ne pa zaradi videza. In to bo veliko bolj dragoceno, kot pa če bi te izbrala samo zaradi slike.
Morda je težko slišati: »počakaj, bo bolje«. Sploh če je tvoja sedanjost polna neprijetnih občutkov. Ampak dejansko bo bolje. Ne vemo, kaj vse nas še čaka. Vse od izzivov, čudovitih presenečenj, novih ljudi. Tudi ti se boš še spreminjal. Tvoj videz se bo preoblikoval, tvoja postava se bo spremenila, tvoja samozavest bo rasla. In vmes boš srečal ljudi, ki te bodo videli. Ne zaradi všečkov ali tvojega profila. Ampak zato, ker bodo ob tebi čutili nekaj pristnega. In morda boš prav zaradi vsega, kar si zdaj preživel, znal biti bolj sočuten, razumevajoč in človeški do drugih, ki bodo kdaj čutili podobno. To je darilo, ki ga prinašaš svetu.
Hvala, da si zapisal svoje misli. Tvoje besede dajejo glas mnogim, ki tega ne znajo ali si ne upajo povedati. Ostani zvest sebi, saj te svet potrebuje, točno takšnega kot si.
Z lepimi pozdravi,
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)