Pozdravljeni,
Predlani sem dobila očala takrat mi je pomenilo vse samo da bi normalno videla ker sem bila naveličana tega. Zdaj pa se je situacija obrnila saj sem ugotovila da ne glede na vse ne morem vzljubiti očal. Že tako se ne sprejmem ampak očala pa vse poslabšajo. Pa ne samo izgled tudi ta tečen občutek na obrazu in natikanje gor pa dol in med športom to ne gre tudi čelade s ene da nositi. Včasih si jih v šoli kljub temu da ne vidim na tablo sploh ne dam gor zato ker mi ni do tega da si jih vsako uro dajem gor in dol pa še ne maram jih nosit zato ni možnost da bi jih imela kar gor. Grozno mi je da ne vidim dobro oseb okoli sebe niti če me kdo pozdravlja zato sem najbrž zamudila veliko trenutkov ko se mi je kdo nasmehnil ali pa me pozdravil in zato mi je žal ampak je moja izbira da ne želim nosit očal ves čas zato sem jezna nase. Nataknem jih samo doma okoli pa ne maram hoditi z njimi. Začela sem razmišljati o lečah. Mislim da bi bilo super čeprav prej niso bila možnost ker me je strah na misel da bi si s prstom tikala po očesu ampak zdaj bi se rada naučila malo me je tudi strah da bi se mi vid poslabšal zaradi leč. Glavna težava je kako to povedati mami. Saj sem ji že rekla in mi je rekla naj se naročim ampak rada bi jih še ta mesec ampak ne vem kako naj ji povem. Obremenjuje me strošek kupovanja zato ker to je moja izbira da bi rada leče kar pa je dodaten življenski strošek ampak rada bi poskusila.
• bv
bvbchdf
jaz uporabljam leče že par mesecev in so super. na začetku zveni težko in grozno da moraš si jih dat v oči ampak se hitro navadiš. jaz jih imam tudi rajši kot očala. samo zapomni si da z njimi ne smeš zaspat, it plavat, jih met cel dan, itd. pa saj to ti bi v optiki vse razložili. pomojem je vredno probat
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Cvetkamarjetka,
praviš, da si dobila očala, vendar jih ne želiš nositi, ker si z njimi nisi všeč in ker jih ne želiš nenehno snemati ter natikati. Praviš celo, da si jih včasih ne natakneš niti ko sama ocenjuješ, da bi bilo bolje, da bi jih nosila (npr. ko ne vidiš na tablo). Prav tako opažaš, da to negativno vpliva na določene situacije, ko si v stiku z drugimi ljudmi. Razmišljaš tudi o lečah, vendar se bojiš njihove uporabe, obremenjuje te tudi finančni vidik kupovanja leč.
Praviš, da se z očali ne sprejemaš in da jih ne moreš vzljubiti. Premisli kaj specifično te moti pri očalih in ali lahko na to tudi vplivaš. Če je problem v samem izgledu očal oziroma njihovem podajanju tvojemu obrazu, na to zagotovo lahko vplivaš s spremembo okvirja. Če meniš, da bi ti to pomagalo pri lažjem sprejemanju očal, ti predlagam, da razmišljaš v to smer. Glede na to, da si napisala, da ti je pomenilo vse, da jih dobiš, bi bilo namreč škoda, da svojo ponovno pridobljeno funkcionalnost omejuješ zaradi estetskih razlogov. Poskusi sestaviti seznam prednosti in slabosti nošenja očal (vajo lahko seveda ponoviš tudi za leče). Morda boš na tak način lažje ugotovila kaj je zate bolj pomembno in primerno; v trenutkih, ko se boš slabo počutila zaradi očal, pa se ti bo morda tudi lažje spomniti vseh razlogov zaradi katerih je zate dobro, da očala uporabljaš.
Omenila si tudi neprijetnost samega občutka očal na obrazu. Prepričana sem, da se je s tem izzivom srečalo že mnogo uporabnikov očal. Normalno je, da je ta občutek, ki je zate nov, na začetku neprijeten, vendar se ga boš zagotovo navadila in sčasoma očal sploh ne boš več občutila na nosu. Prav tako se z neprijetnimi občutki (vsaj na začetku) sooča tudi večina uporabnikov leč, ko se morajo navaditi tako na vstavljanje leč, kot na posebnosti njihove uporabe.
Vsekakor menim, da bi bilo dobro, da se z mamo pogovoriš. Omeni ji, da te skrbi, da bodo leče prevelik strošek in da imaš zato dvome. Prepričana sem, da bo mama razumela tvojo skrb in verjetno bosta skupaj našli rešitev. Morda pa si lahko čez poletje s kakšnim delom uspeš sama zagotoviti finančna sredstva potrebna za kupovanje leč.
Če pa se težave s sprejemanjem očal in same sebe ne bodo končale ali pa se bodo celo stopnjevale pa ti priporočam, da stopiš do šolske svetovalke ali pa po naši strani pobrskaš za kontakti in naslovi kam se lahko obrneš v svoji okolici ali na spletu.
Lepo te pozdravljam,
Tanja Kodrič, dipl. psih. (un)
• Kr
Krt
Oj tudi jaz imam podoben problem
ocal res res ne maram zaradi izgleda ker pol ne mores zgledat 'kul' in to mi je res bedno
tudi jaz resno razmisljam o pecah a me je strah it k okolistu ker me skrbi da bo rekel da jih ne morem nositi