Obiskujem 1. letnik srednje šole. 1. šolski dan sem spoznala punco, bodočo sošolko, poimenovala jo bom Klara (to ni njeno pravo ime). Upam si trditi, da vsakega vključim v pogovor, ker sem že doživela kako je biti ne vključen, občutek imaš da je vseeno ali obstajaš ali ne. No in jaz sem jo vključila v pogovor, pogovarjale pa smo se z mojimi prijateljicami iz osnovne šole. Ko so govorili kdo je v katerem razredu sem jaz končala s Klaro, in z nobeno od mojih prijateljic iz osnovne šole. Bila sem vesela da vsaj Klaro približno pozna. Pri vseh predmetih sva se vsedle skupaj, in nekaj tednov kasneje sva se začele družiti še z dvema sošolkama, poimenovala ju bom Daša in Petra. Že id začetka sem imela občutek kot da me nočejo tam, ko so si kazale slike na telefonih je meni niso nikoli, tudi vprašale me niso nič. Poskušala sem se vključevati v pogovor ampak sem vedela ta tam pač nisem zaželena. Dovolj pa sem imela, ko sem se pri glasbi vsedla z Dašo in Klaro, in mi je Klara odvrnila da tukaj sedi Petra. Mislila sem si, zakaj pa ne morem vsaj za eno uro jaz tam sedeti, ali nisem dovolj dobra? No, ker sem bolj trmasta se nusem presedla ker Perte ni bilo v razredu, naj drugič pride prej. Ko je Petra prišla pa sta jo Klara in Daša nagovorile naj mi reče da tam sedi ona, in to je tudi storila, zato sem se presedla in komaj zadrževala solze, celotno šolsko uro sem se spraševala če je z mano kaj narobe, sem čudna?, brezvezna?, zakaj me ne marajo?, zakaj moram ravno jaz sedeti sama ko vsi klepetajo jaz pa samo sedim tam? In ko sem prišla domov sem se končno razjokala in vse tri blokirala na snapchatu in instagramu. To pa so očitno danes ugotovile, in Klara je spet prepričala Petro da mi to pove in rekla mi je točno to:zakaj si nas blokirala povsod? saj veš da to vidimo. Jaz pa sem se zlagala, da jih nisem. Nato sem cel dan upala, da ne delamo v skupinah, cel dan oa sem se držala sama zase, tako mi je še najbolje pomojem. Kaj naj naredim, jutri nočem v šolo ker ne vem kam naj se vsedem, kako naj jim povem zakaj sem jih blokirala, kaj če me začnejo spraševati? Prosim za hiter odgovor, res imam dovolj tega. To sem povedala tudi mami, ampak brez tega kar se je zgodilo danes, tega blokiranja. Mami je bila vsa potrta, da mi ni dobro v šoli, res nočem da bi bila zato sem to raje napisala sem.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa vidim, da te je celotna situacija res pretresla in se ne počutiš dobro. Želiš biti sama in najraje ostati doma.
Sigurno ni prav, da se tvoje prijateljice do tebe obnašajo tako, da te izključujejo. Ni pa v redu, da bi zaradi tega manjkala pri pouku. Razumem te, da ti ni prijetno in to so povsem normalni občutki. Vsak si želi biti sprejet v družbi. In prav je, da vsak tudi je. Ampak včasih pride do situacije, v kateri si se znašla tudi ti. Ni prijetno in verjamem, da bi najraje zbežala stran. Ampak to ne bo pomagalo. Situacija bo še vedno tam, zato je najbolje, da se z njo soočiš čim prej. Le tako boš vedela pri čem si in normalno nadaljevala s svojim življenjem.
Praviš, da si omenjene prijateljice blokirala in nato lagala, da tega nisi storila. Prav tako ne želiš v šolo, saj se bojiš, da te bodo spraševala o tem zakaj si jih blokirala. Povsem normalno je, da želijo izvedeti. In mislim, da se tebi ni treba sramovati ali te biti strah o tem pogovarjati. Le s pogovorom boste rešile težavo. Iskreno povej, da si jih blokirala, saj si se počutila odrinjeno in predvidevala da ne želijo biti več prijateljice s teboj. Vprašaj jih, zakaj se tako vedejo do tebe, da se ob tem ne počutiš v redu. Prijatelji se podpirajo in skrbijo drug za drugega, ne pa povzročajo občutke odrinjenosti. In če res ne želijo biti tvoje prijateljice naj ti to iskreno povedo. Tako boš vsaj vedela pri čem si. In če res pride do tega, nič hudega. Prijatelji pridejo in odidejo. In pridejo novi. V času 'menjave' je dobro da si odprta za nova prijateljstva, saj boš če se držiš sama zase težje pridobila nove prijatelje.
Ampak ne prehitevajva. Najprej se iskreno pogovorite, potem pa boš videla kaj bo. Pojdi v šolo, usedi se tam kjer je prostor in ko boste imele več časa se pogovorite. Morda bodo one stopile do tebe, morda boš morala ti pristopiti do njih. Verjamem, da boš malo živčna, a nič zato. Vsaka pomembna stvar v nas povzroči malo živčnosti. Verjamem, da boš zmogla! Sporoči kako ti je šlo ;)
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Ne
Nekdo666
Živjo, hvala za odgovor, šla sem v šolo, in se vsedla na moje običajno mesto. Klari sem rekla dobro jutro in ni odvrnila. Odločila sem da ji tudi jaz od zdaj naprej ne bom nič rekla, takih ljudi ob sebi ne potrebujem. Danes pa sva se prvič po tem normalno pogovarjali, ko naju je profesor nenapovedano vprašal. No, našla si bom nove prijatelje, povedala pa sem tudi staršem. Mmami mi je tudi svetovala naj se spoprijatelim z drugimi. Hvala za lepe želje :)
Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
ponosna sem na tvoj odziv, postavljanje meja in tvoje razmišljanje. Tako je, sama se odločiš kakšne prijatelje želiš imeti ob sebi. Ker tudi prijatelji povedo veliko o nas. Čas preživljaj s tistimi, ki si zaslužijo tvoj čas ker se zaradi njih počutiš dobro.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije