Pozdravljeni,
imam rahel problem, ki ga poskušam odpraviti sama a se mi zdi, da ga ne morem zato Vas bi prosila za pomoč. Pred leti sem na poletnem taboru spoznala fanta v katerega sem se močno zaljubila. On mi te ljubezni takrat ni vračal. Ker ga potem tri leta nisem več videla sem ga nekako pozabila in se sprijaznila z realnostjo. Letos pa sva se na tem taboru spet srečala. Izvedela sem, da sem mu všeč in imela sva se res lepo. Z njim sem preživela najlepše dni v mojem življenju. In spet je napočil čas da je moral iti. Nisva se videla nekaj časa in pred kratkim sem izvedela, da mi je lagal glede njegovih čustev, glede vsega. Ne morem se sprijazniti s tem in vse me spomne nanj. Ko sem v šoli je boljše, saj mi ga uspe odmisliti ampak ko sem sama doma se spet spomnim nanj. Pred enim tednom sem prvič v življenju imela panični napad za katerega mislim, da je vzrok ravno moja stiska glede njega. Prosim za pomoč. Hvala in lep pozdrav!
• la
lala111
ne ljubi me
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Nely!
Praviš, da si poleti preživela lepo obdobje s fantom, za katerega si pozneje izvedela, da s teboj ni bil iskren. Pogosto misliš nanj, težko ti je. Doživela si tudi panični napad.
Verjetno se zavedaš, da je normalno, da boš potrebovala nekaj časa, da predelaš in sprejmeš, kar si doživela. Do fanta si razvila določena čustva, zato ti je zdaj hudo. Opisuješ tudi, da ves čas misliš nanj, kar je zelo pogosto ob razhodu s partnerjem. Veseli me, da v šoli uspeš vse skupaj malo odmisliti. Tudi doma se poskušaj čim bolj zamotiti, da boš imela manj časa, da premlevaš različne misli. Zamoti se s kakšnim hobijem, predlagaj družinsko druženje ali pa na sprehod/v kino povabi kakšenga prijatelja ali prijateljico. Pomaga tudi, če se komu zaupaš. Pogovor z osebo, ki ji zaupaš, ti bo zagotovo dobro del. Lahko poskusiš tudi s telovadbo ali ustvarjanjem, kar ti bo pomagalo pri sproščanju. Morda je zdaj tudi dober čas, da poiskusiš kakšen nov hobij, za katerega do sedaj nisi imela časa.
Verjamem, da izkušnja paničnega napada ni bila prijetna. Preseneti lahko dejstvo, da nekje do četrtine ljudi enkrat v življenju doživi panični napad. Skrb, da se ti bodo panični napadi ponavljali je tako odveč, v kolikor pa se bo to dogajalo večkrat, svetujem obisk osebne zdravnice, ki te bo lahko napotila naprej v strokovno obravnavo. Pri paničnih napadih sicer izstopa telesni vidik – hitro bitje srca, hitro dihanje, potenje, občutek dušenja. V kolikor boš še kdaj doživela podobne občutke, ti svetujem, da si ponoviš misel, da so tvoji možgani umetno ustvarili situacijo, v kateri doživljaš paniko. Panični napad se namreč pojavi takrat, ko ljudje nismo ogroženi, to nam sporočajo le naši možgani. Doživljamo občutke strahu, panike, čeprav ni zunanjih dražljajev, ki bi to povzročili. Pomembno je, da se takrat poskušamo umiriti. Najboljše je, da poskušamo umiriti dihanje, torej s počasnimi in globokimi vdihi in izdihi. Umiriti se lahko poskušaš tudi tako, da opazuješ dogajanje okoli sebe, naštevaš in imenuješ predmete okoli sebe in tako možganom sporočaš, da je vse v redu.
Svetujem ti, da glede razhoda s fantom poskušaš naštete stvari. Prepričana sem, da se boš sčasoma vedno bolje počutila. V kolikor pa bo stiska prevelika in bi potrebovala več pomoči, pa ti svetujem, da si poiščeš psihologa, ki ti bo pomagal pri predelavi te situacije.
Ne skrbi, vse bo še v redu :)
Lea Kopač, mag. psihologije