Zivjo pisem vam ker bi rabla eno zlo veliko pomoc. Fora je u tem da sem ugotoivla da zadnje case zlo rada lazem svojim starsem in nocm povedat stvari po resncnic itso je za kolege in zdj nvm kako bi jaz zdj to spremenila. Pa tudi ugotocila sem.poleg tega da sem ful pick me.up gril in se ucasih kar zjocem ko delam use te stvari in svojim blinzjin in frenodm in zdj me zanima.kako biti manj pick me up in kako se manj lagati starsem in frednom.
Hvala ze za vnaprej
• pi
piskotk
ej cis te razumem pocnem isto starsem pa frendom lazm use prikrivam zacela sem hodit k psihiatru in pomagal mi je usaj ena oseba je k nc ne izda naprej mogoc te je cesa strah al kej tazga ali si kar tako zacela ce rabs kksn pogovor sam povj se soocam s taksnimi izkusnjami
• Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da se v zadnjem času velikorat zalotiš v laži, ko se pogovarjaš s starši ali prijatelji. To ti predstavlja veliko stisko, ki te včasih tudi spravi v jok. Sedaj ne veš, kako popraviti situacijo oziroma odnos s starši in prijatelji.
Razumem, da se počutiš preplavljeno in zmedeno zaradi svojih trenutnih izzivov. Prvi korak je, da si čestitaš, ker si prepoznala težave in si se odločila, da poiščeš rešitve. Najprej me zanima več o tvojih težavah z lažmi. Pomembno je razumeti, da je to povsem normalno v obdobju odraščanja, vendar je ključno razviti zdrave načine soočanja s temi občutki. Kljub temu bi rada izvedela več o tem, kakšne so laži, ki jih govoriš staršem oziroma česa se običajno tičejo (npr. šolskega uspeha, tvojega počutja…), ali se te laži nanašajo na precej resne stvari, ali se ponavadi zlažeš, ker se bojiš reakcije svojih staršev, če bi vedeli resnico, ali obstajajo drugi vzroki za laganje? Predlagam ti, da dobro razmisliš, zakaj se ti zdi, da moraš lagati oziroma da ne moreš prenehati z laganjem. Ali morda čutiš pritisk, da bi bila popolna ali se bojiš, da te drugi ne bodo sprejeli takšno kot si? Izjemno pomembno je, da si iskrena v svojih odnosih z najbližjimi in da imaš s starši ter prijatelji odprto komunikacijo. Ko deliš svoje misli, občutke in težave, omogočaš staršem ter prijateljem, da te bolje razumejo in ti nudijo ustrezno podporo. Odprta komunikacija lahko prepreči nepotrebne konflikte in nesporazume. Prav tako je zaupanje temelj vsakega zdravega odnosa, ki omogoča boljše razumevanje in podporo med vsemi vpletenimi. Če skrivaš svoje težave ali občutke, ne morejo vedeti, kako ti lahko pomagajo. Namesto da jih zavajaš, poskusi odpreti dialog s starši in prijatelji o svojih občutkih. Povej jim, kako se počutiš in kaj te teži. Verjetno bodo razumevajoči in ti lahko nudijo podporo.
Ker si zapisala, da se včasih zjočeš, ko to počneš, sklepam, da ti ni prijetno, kadar se zlažeš staršem ali prijateljem. Torej prepoznavaš, da tvoja dejanja niso bila najboljša in si jih želiš popraviti. Kadar naši odnosi niso zasnovani na odprti komunikaciji in iskrenosti, se lahko hitro zapletemo v mrežo laži, kar nam lahko povzroči veliko nelagodnih občutkov, stisko, tesnobnost, sram ter potrtost – kakor se počutiš tudi ti. Verjetno se bodo ti tvoji občutki v veliki meri zmanjšali, ko se boš s starši in prijatelji iskreno pogovorila o svojih stiskah ter jim zaupala resnico. Verjamem, da se ti to sliši strašno in da te je morda strah zaupati staršem, vendar je veliko bolje, da težave ter nesporazume rešuješ sproti, saj se le-ti sčasoma lahko še bolj zapletejo in bo tvoja stiska še večja. Prav tako se mi zdi pomembno, da veš, da vsi včasih potrebujemo pomoč, podporo in potrditev naših prijateljev ter da s tem ni popolnoma nič narobe. To je del človeške narave, saj smo socialna bitja in si želimo povezovanja z drugimi ter občutka pripadnosti. Z izkazovanjem svoje ranljivosti pred prijatelji se lahko vaš odnos še poglobi in okrepi, hkrati pa nisi ti zaradi tega nič manj močna oseba. Verjamem, da si tudi ti že kdaj pomagala kakšnemu prijatelju ali prijateljici, jim nudila oporo, ko so bili žalostni zaradi slabe ocene ali pa ker so se skregali s prijatelji. Ker pa ti občutki nemoči in potrebo po »pick me up« vedenju predstavljajo precejšnjo nelagodje, se lahko naučiš zdravih načinov soočanja s stresom ter čustvi. Poskusi najti različne načine sprostitve, ki ti odgovarjajo, kot so meditacija, joga, hoja v naravi, pisanje dnevnika ali ustvarjanje umetnosti. Pomembno je, da se zavedaš, kdaj potrebuješ pomoč in da se ne bojiš prositi za podporo, ko jo potrebuješ. Prijatelji in starši so tukaj, da nas podprejo ter nam pomagajo pri premagovanju življenjskih izzivov.
Ne pozabi, da si v procesu odraščanja in učenja ter da boš s trudom ter vztrajnostjo počasi premagovala svoje izzive. Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. V kolikor boš še imela nadaljnje pomisleke ali vprašanja, si dobrodošla, da se ponovno obrneš name.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (un)