Pozdrav.
Odkrila sem, da mi domaci veckrat lazejo glede nekih stvari, ne vejo pa da vem resnico. Ne gre za nic zelo pomembnega, ampak vseeno, me zelo boli da mi lazejo. Gre za oceta, mamo in babico. In ker vidim, da je vedno isto, sem izgubila zaupanje do vseh ljudi. Ne verjamem nikomur nic. No glede domacih sem 1000 % prepricana, da mi lazejo, ker sem sama na lastne oci videla oz se prepricala.
Kako so lahko taki? Kako jih ni sram? Jaz sem babici povedala ravno vceraj da vem, imam dokaz, ona pa mi se kar trdi da ni res. Kako ni res, ce sem te pa videla in slikala?? In je bila tiho. Sem povedala kako mocno me je prizadela, ampak sploh je ne gane ocitno. In tako bom naredila s starsi.
Zaradi vseh teh lazi sem postala nezaupljiva do vseh. Ce mi lazejo moji najbliznji, kaj morajo poceti sele neznanci, daljni sorodniki, prijatelji.. :( ponorela bom. Tako je ze nekaj let ampak sedaj pa me je zacelo mocno morit, opazam na svojem pocutju, reagiranju, v odnosih do ljudi, v vsem, predvsem pa vidim, da sem oseba, ki se jo ima ocitno zlahka za norca in se jo jebe v glavo. Lepo od ljudi, ni kaj. Skratka razocarana sem, da se mi to dogaja, zalostna, grdo se pocutim. In predvsem ne verjamem vec nobeni osebi ze nekaj let.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš o tem, da si odkrila, da ti drugi družinski člani lažejo. Babico si s tem že soočila, vendar se zdi, da tega ne obžaluje. Zaradi tega si izgubila zaupanje do vseh ljudi, pri sebi opažaš slabo počutje in se sprašuješ, komu sploh še lahko zaupaš. Ne veš zakaj to počnejo in zakaj tega ne obžalujejo.
Praviš, da ti po navadi lažejo predvsem o nepomembnih stvareh, vseeno pa so te laži negativno vplivale nate. Ne vem na kaj točno se nanašajo te laži, vendar se zdi, da morda zate le niso tako nepomembne, kot si rekla? Žal mi je, da se ti to dogaja in da zaradi tega ne moreš več zaupati svoji družini in ljudem okoli sebe. Zdi se mi smiselno, da se s svojo družino glede tega pogovoriš. Predlagam, da pri tem predvsem poudariš to, kako se ob tem počutiš ti. Uporabljaj torej »jaz stavke«, pri katerih izhajaš iz sebe in poudarjaš svoja občutja.
Vprašala si tudi zakaj sploh to počnejo. Obstaja več razlogov, zakaj ljudje lažejo. Nekateri ljudje lažejo kot posledica njihove osebnostne motnje – v lažeh ne vidijo nobenega problema, vidijo jih kot sredstvo za dosego nekega cilja. Nekateri lažejo zato, da bi se izognili negativnim ali bolečim posledicam, ki bi jih lahko prinesla resnica. Laž ima torej lahko namen, da zaščiti človeka pred sramoto, stisko, slabim položajem, težavami itd. Nekateri ljudje lažejo zato, ker se željo prikazati v boljši luči, bojijo se, da bi iskreno priznanje o negativnih dogodkih v njihovem življenju morda izzvalo posmeh, norčevanje ali nerazumevanje okolice o njihovih dejanjih. To je le nekaj razlag zakaj ljudje lažejo, obstaja jih še mnogo več. Vseeno pa seveda te razlage ne pomenijo, da je laganje v redu. Še posebej, če s tem prizadenemo drugo osebo, kot je v tvojem primeru.
Na koncu te še enkrat spodbudim, da se o tem temeljito pogovoriš s svojo družino. Upam, da ti je bil moj odgovor vsaj nekoliko v pomoč.
Lepo bodi,
Nika Koder, mag. psihologije