Dober dan, mene zanima če si lahko oseba zamenja ime kar tak ali si ne more? Jaz ko sem odrasla si bi rada spremenila na ime ko je meni zelo všeč ampak ne vem če je to sploh možno in če si lahko, kako je ta postopek?
• Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
sprememba osebnega imena je mogoča. Polnoletni državljani oziroma zakoniti zastopniki ali skrbniki mladoletne osebe lahko pri pristojnem organu zaprosijo za spremembo osebnega imena. Sprememba osebnega imena pa ni dovoljena osebam, obsojenim za kaznivo dejanje, za katero se storilec preganja po uradni dolžnosti, dokler kazen ni izvršena ali dokler traja preizkusna doba ali pravne posledice obsodbe.
Ob spremembi imena je potrebno poravnati tudi stroške postopka.
Lep pozdrav,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved
• sa
safsaf
Vsak polnoleten državljan si lahko spreminja ime in/ali priimek. So neke omejitve glede dolžine (št. črk) ter max. 2 imena in max. 2 priimka, ne sme biti številk in kakšnih čudnih znakov ipd.
Greš na upravno enoto, izpolniš obrazec, nekaj plačaš, ob določenih pogojih (poroka, imaš kakšno neprijetno ime ali priimek....) lahko dobiš še nekaj popusta na to takso in že imaš novo "identiteto". Ah ja, ob tem moraš obvezno zamenjati še vse svoje os. dokumente (osebna izkaznica, potni list, vozniška, orožni list), kar seveda vsaka stvar nekaj stane. Državne inštitucije bodo avtomatsko obveščene, še vedno pa moraš laufati "od Poncija do Pilata" in o novem imenu obveščati vse, ki te imajo v svojih seznamih, od šole/službe, banke, borznega posrednika, zavarovalnic, knjižnice, telco operaterjev, društev itd. itd. itd., kar pač vzame svoj čas, vsak od teh bo hotel neko svoje potrdilo o spremembi, kakšen od teh (ja, telcoti znajo biti zelo inovativni pri molži svojih strank) ti bo še zaračunal spremebo svojih podatkov ali izdajo nove izkaznice.... Potem pa še to, ko se prijavljaš za novo službo, bo treba pojasnjevati, zakaj je na spričevalih, certifikatih itd. neko drugo ime, pa gestapovsko zasliševanje, zakaj ti je bilo tega treba.....
Skratka, razmisli, če se ti vse to res splača.