Pozdravljeni!
Res upam, da niste preveč zasipani z vprašanji ampak imam eno vprašanje in brskala sem po nekaterih pa na dobeno nisem dobila direktnega odgovora, kot ga želim. Želim si iti v srednjo zdravstveno šolo in me zanima ali lahko brez gimnazije nadaljujem šolanje na fakulteti? Bilo je eno tako podobno vprašanje ampak je bil nek odgovor, da rabim gimnazijo ampak lahko tudi brez nje po končani srednji šoli opravljamo nek kaj pa vem izpit, če nimamo gimnazije pa bi radi šli na meddicinsko fakulteto. Zanima me tudi, ali res ne morem postati zdravnica brez gimnazije to sem dostikrat slišala ampak eni trdijo, da je pomembna samo srednja in da lahko postaneš zdravnik samo po končani srednji in fakulteti pa še doktorat itd. nekateri pa spet, da rabiš gimnazijo. Jaz sem čisto zmedena in ne vem koga naj poslušam zato, sem se obrnila na vas. Neizmerno si želim postati zdravnica ali vsaj dipl. med. sestra in ne vem ali rabim gimnazijo.
• tk
tkole je
Če hočeš biti zdravnica, je pod nujno treba najprej narediti medicinsko fakulteto. Fax je zelo zahteven, zelo selektivni (npr. prek števila ur, ki se jih moraš med srednjo šolo naposlušati pri matematiki, fiziki, kemiji, biologiji itd.) so že pri vpisu, tako da močno dvomim, da te spustijo čez brez splošne gimnazije, tudi če je to uradno kakor možno. Študij traja 6 let brez morebitnih vmesnih pavziranj. In tudi ko to končaš, nisi v bistvu še nič in se še ne smeš dotikati pacientov. Šele zdaj dobiš pravico, da se vpišeš na specializacijo določene veje medicine, ki traja pač odvisno od smeri, čez palec pa recimo 2 do 3 leta. In šele ko preživiš tudi to, boš šele zdravnica.
Ti si pa najbrž zdravnico pomešala z zdravstveni_kom_co. To je pač malo lepši izraz za poklic, ki se pri ženskah iz zgodovinskih razlogov pogovorno imenuje "medicinska sestra", lahko pa vključuje še podobne poklice na istem nivoju. To pa res postaneš že z izdelano srednjo zdravstveno, če pa imaš ambicije po nadaljevanju, pa je praktično edina možnost zdravstvena "fakulteta" oz. neka podobna "fakulteta" na Jesenicah. Vse to so fakultete zgolj po imenu, sicer pa po zahtevnosti prej višje šole. Če tam "diplomiraš", boš promovirala v "diplomirano med. sestro" in boš ista dela opravljala za nekoliko višjo plačo.
• Ar
Arči
Nič ni pomešala. Zanima jo, če lahko nadaljuje izobraževanje na Medicinski fakulteti po končani srednji zdravstveni šoli ali mora imeti zaključeno gimnazijo.
Srednje šolsko izobraževanje bi namreč rada nadaljevala na zdravstveni šoli.
Pogoj za vpis na Medicinsko fakulteto je opravljena matura. Svetovalci ti pa bodo povedali ali je izpolnjen pogoj "mature" tudi poklicna matura, ki jo lahko opraviš na srednji  zdravstveni  šoli ali mora biti opravljena splošna matura, ki jo opraviš na gimnaziji.
Je že kar nekaj časa ko sem končal srednješolsko izobraževanje, takrat je veljalo, da se v univerzitetne programe (kar medicinska fakulteta je) lahko vpišeš samo s splošno maturo, torej zaključeno gimnazijo, s poklicno pa se lahko vpišeš v vse višje šolske in visokošolske programe.
Da zaključim: če želiš nadaljevati študij po končani srednji šoli na Medicinski fakulteti moraš končati gimnazijo. Žal. Če se motim pa me svetovalec v svojem odgovoru popravil.
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
za vpis na medicinsko fakulteto potrebuješ splošno maturo. Splošno maturo lahko opravljaš po končanem gimnazijskem programu ali po končani srednjepoklicni šoli, kjer pa moraš opraviti še dodatni enoletni maturitetni tečaj. Šele nato se lahko prijaviš na splošno maturo. Torej lahko se vpišeš na medicinsko fakulteto tudi če ne hodiš na gimnazijo ampak moraš poleg srednje šole opraviti še maturitetni tečaj, ki ti omogoča opravljanje splošne mature.
Če imaš voljo, si vztrajna in si res želiš priti na medicinsko fakulteto mislim da dodatno eno leto ne bo težava.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije