KAJ JE RAZLIKA MED KVENTIAXOM IN KVENTIAX S PODALJSANIM SPROSCANJEM? KERE OD TEH DVEH SO MOCNEJSE TABLETE CE IMAS ISTO DOZO OBOJIH? SO BOLJ MOCNI NPR 25MG KVENTIAXA AL 25MG S  PODALJSANIM SPROSCANJEM? HVALA ZA RAZLAGO
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Mia!
Navadni Kventiax 25mg je isto zdravilo kot je kventiax 25mg s podaljšanjim sproščanjem. Hočem reči, vrsta in odmerek zdravila je popolnoma isti. To, kar je drugače, je kako se zdravilo obnaša v tvojem telesu.
Kventiax s podaljšanim sproščanjem zagotavlja konstanten nivo zdravila v krvi, brez večjih nihanj. Vedno imaš v krvi neko srednjo aktivno dozo kventiaxa. Navadni kventiax se sprosti hitrejše, v enem trenutku je doza maksimalna, potem pa začne padati.
Prednost zdravil s podaljšanjim sproščanjem je tudi ta, da se večinoma vzamejo samo enkrat na dan, tako da ti ni potrebno preveč razmišljati kdaj je naslednja doza. Prav tako se pri nekaterih bolnikih pojavlja manj neželenih učinkov pri jemanju zdravil s podaljšanim sproščanjem.
Glede na vse, ni preveč pomembno, če jemlješ navadni kventiax ali kventiax s podaljšanim sproščanjem. Učinek zdravila je isti. Psihiater se, na podlagi osebnih izkušenj in znanj, odloči za določeno terapijo za točno določenega bolnika. Če ti katera od teh zdravil ne ustrezajo, je najboljše, da se posvetuješ s svojim psihiatrom.
Lepo te pozdravljam in srečno,
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije