Lepo pozdravljeni!
Zanima me, saj so danes v šoli rekli, da bomo tekli kuperja. Ne ukvarjam se športom, a imamo doma napravo za teč na kateri skoraj vsak dan preživim 20 minut. Nism debela in tudi preveč suha spet ne. Zanima pa me v tej situaciji, kako preteči kuperja, brez da se ustaviš. Sem že poskusila in vprašala s tistim, dihaj pravilno, skozi usta, enakomeren tempo... A ko tečeš kuperja, ti to pač ne pomaga. Prosim za nasvet.
Lepo pozdravljeni
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
če doma že pretečeš 20 min brez prestanka je to zelo vzpodbudno. Predlagam ti, da se zadeve lotiš postopno, morda najbolje na atletski stezi. Ne vem katero varianto Cooperjevega testa izvajate na vaši šoli - ali tečete 12 min in merite razdaljo ali tečete 1600m (za ženske) in merite čas.
V vsakem primeru si začetek lahko zadaš, da pretečeš potrebno razdaljo brez prestanka v tempu v katerem še zmoreš, brez da bi se ustavljala in si izmeriš čas. Nato poskušaj vsak dan preteči razdaljo v nekoliko krajšem času. Poleg tega lahko narediš tudi kakšen intervalni trening, npr. : 200m tečeš (malo hitreje) in potem 200m hodiš ter to ponoviš 5-10x. Nato postopno povečuješ razdaljo teka in zmanjšuješ razdaljo hoje. Z rednim treningom in vztrajnostjo ne dvomim, da ti bo uspelo.
Lep pozdrav,
Jure Rugani, univ. dipl. prof. športne vzgoje