pozdravljeni,
zanima me, kam se lahko zanesejo že polnoletni/18, ki nujno rabijo začasen (in s pomočjo tudi trajen) odhod od doma in družine. vse kar najdem je CSD krizni center za mladostnike do 18. leta, in razna zavetišča za žrtve nasilja in brezdomce. ne spadam v nobeno od teh kategorij.
imam dogovorjen pogovor na CSD glede tega. vendar ne vem, če bodo sploh uspeli kaj zares pomagati, glede na to, da sem polnoletna in ne gre za stereotipično zgodbo nasilja v družini. ampak enostavno več ne zmorem in ne zdržim v tem okolju, kjer gre za vsakdanje večurno prerekanje in čustveno manipulacijo. (več specifičnih okoliščin, zakaj potrebujem pomoč in se ne morem kar tako zaposliti, ne želim deliti na forumu). ne gre se za ogroženost ali suicidalnost. samo čedalje močnejši občutek imam, da bi najrajši odšla, ker se tudi življenje s tem malo denarjem kot ga imam zdi boljše in bolj znosno kot pa kakšno je stanje doma.
ma
malina 88
Živjo,
sem bila v podobni situaciji. Ne znam ti pomagati, sicer pa tudi mene zanima, zakaj so krizni centri le do 18. leta in ne tudi za starejše.
Jaz še vedno živim s starši. Veliko se učim v knjižnici, na faksu, pri sošolkah. Trudim se, da sem čim manj doma, ali pa da se vsaj izognem situacijam, pri katerih že vem, da bodo konflikti. Za vikende vstanem zjutraj in grem ven. Sama nikoli nisem zbrala poguma, da bi šla na csd, ti pa želim vso srečo in držim pesti zate <3
ru
rumio
jaz sem imel enako situacijo doma pač ni blo psihično za zdržat doma, ker ni bilo mira. Ko sem bil še nepolnoleten sem bil v kriznem centru za mlade in sem bil lahko največ 4 tedne potem sem moral iti in ni dolgotrajna rešitev, sem bil pri bratu par let mi je pomagal potem sem pa najdel službo in sem zdaj v najemu in imam mir.
Če maš ti še kakšnega sorodnika, ki je na svojem ga uprašaj, če si lahko začasno pri njemu, če pa nimaš nikogar razen staršev pa boš mogla sama zrihtat. Nekak bi lahko najdla preko študenta za delat in bi šla najet sobo pa bi se rešil.
Upam, da ti uspe najti mir.
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Nisi napisala iz katera konca Sloveniji si, da bi te lahko konkretneje usmerila v točno določene ustanove. Zato ti svetujem, da se oglasiš na CSD-ju. Če je to zate nujno ne rabiš niti čakati na razgovor, ampak se, v času poslovnih ur Centra (ponedeljek, torek in četrtek od 7:00 do 15:00, sreda do 17:00 in petek do 13:00) oglasiš pri njih in poveš, da potrebuješ storitev prve socialne pomoči. Strokovni delavec te bo znal ustrezno usmeriti v vse zate primerne ustanove, hkrati pa ti bo svetoval tudi glede možnosti prejemanja finančne pomoči, možnosti subvencionirane najemnine in ostale pomoči.
Vse dobro!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
St
Strašila
Kot mlad moški v zelo podobni situaciji, si nisem mogel pomagati, da ti ne bi odgovoril. Zdaj, tako ti bom rekel: v Krškem je KCM, kjer izjemoma sprejmejo tudi starejše do dopolnjenega 21. leta starosti. Jaz sem sicer kot mladoleten bil v enem drugem KCM-ju in tam preživel najlepše dni mojega življenja. Tam so mi pomagali bolj kot mi je kdorkoli drug po tem.
Na CSD-ju je vprašanje koliko ti bodo pomagali. Samo ne imej prevelikih pričalovanj. To pravim iz svojih nedavnih izkušenj.
Praviš, da je doma nevzdržno. Obstajajo stanovanjske skupine (Ozara, Šent) pa potem razno razni socialnovarstveni zavodi, ampak to je za ljudi s težavami v duševnem zdravju. Poleg tega so za sprejem v te ustanove ponavadi zelo dolge čakalne vrste.
Iz osebnih izkušenj ti svetujem, da če na CSD-ju ne najdejo rešitve zate, preprosto odideš od doma. Ja, to ni enostavno in jaz osebno sem potreboval več let, da sem se dokončno odselil od doma. Glede na tvoj opis situacije doma, je najslabše, kar lahko narediš zase to, da ostaneš doma. Zato v upoštev pridejo skrajne rešitve, recimo bivanje v hostlu. Ampak povsem razumem, če te ta možnost odbija. Potem so še razne organizacije, ki se ukvarjajo z brezdomci. Vem, da nisi brezdomka, ampak tudi jaz nisem (sem pa na dobri poti, da postanem “half homeless”), pa so me vseeno sprejeli.
V glavnem, na CSD-ju povej, da pač pod nobenim pogojem ne moreš ostati doma (tako sklepam) in čimprej spokaj od doma, ker če ne boš, boš to po vsej verjetnosti zelo obžalovala. Če te še kaj zanima, oziroma imaš kakšno vprašanje, kar piši sem in ti bom odgovoril, seveda ti bodo tudi svetovalci v tej svetovalnici, ampak te iz osebnih izkušenj opozarjam, da niso preveč “helpful”. Javi kako ti gre!