Pozdravljeni,
že dolgo se srečujem z težavo o samopodobi. V družbi se včasih ne počutim prijetno, to skušam spremeniti, saj se zavedam, da za to nimam razloga. Pa vendar mi to neuspeva ko pride do same situacije. Kamorkoli grem imam občutek, da vsi gledajo proti meni in me opravljajo. Tega občutka se nemorem znebiti. K tem pa seveda vplivajo tudi sošolci. V razredu me je sram na glas odgovarjt ali pa samo it na wc, ker mislim da bom nase pritegnila preveč pozornosti. Kako bi lahko to preprečila? Si ukrepila samopodobo? Se nehala obremenjevati z mnenjem drugih?
Hvala za odgovor
Arija
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana Arija,
hvala, da si z nami delila tvoje razmišljanje in težavo, s katero se trenutno srečuješ. Navajaš, da se v družbi včasih ne počutiš prijetno in imaš občutek nelagodja, da te vsi opazujejo in opravljajo. Vsak človek zase je edinstven in neponovljiv. Menim, da bi bilo zelo dobro in predvsem koristno zate, da bi pričela z delom na sebi, na lastni samopodobi, izboljšanju samozavesti in samospoštovanja, kar opažaš tudi sama. To je dolgotrajen proces, ki ga ljudje (tudi odrasli) usvajamo oz. negujemo tekom celega življenja.
Od lastne samopodobe je odvisno tudi, kako nas dojemajo vsi okoli nas, zato je pomembno, da vsak dan gradimo svojo samopodobo v pozitivni smeri. Prvi korak je to, da začneš verjeti vase in se zavedati, da si vredna ljubezni, uspeha, podpore, razumevanja in spoštovanja. Sproti si zastavljaj dosegljive cilje, doma, v šoli, pri dejavnostih, ki jih imaš rada (športno, glasbeno, kulturno področje). Bodi prijazna do sebe, vsak večer si zapiši vsaj eno stvar, ki te je osrečila ali razveselila in razišči svoja močna področja. Negativne misli o sebi odganjaj stran in se o tem morda tudi s kom pogovori. Pomni: misli imajo neverjetno moč in predstavljajo polovico cilja. Ko boš imela sama sebe bolj rada, bo to opazno tudi navzven in prepričana sem, da ti bo uspelo in s tem se bodo zmanjšali tudi tvoji neprijetni občutki, ko si v družbi.
Samopodoba se prične oblikovati na podlagi vzgoje in naših izkušenj s svetom ter se tekom življenja spreminja, kar pomeni, da jo lahko s pomočjo različnih tehnik postopoma izboljšujemo. Ob tem je pomembno, da imaš ob sebi vsaj eno bližnjo osebo, ki te razume in ji lahko zaupaš. Vzdrževanje zdrave in stabilne samopodobe pomeni nenehno delo na sebi in včasih pridejo obdobja, ko je naša samopodoba okrnjena in takrat od nas zahteva nekoliko več pozornosti in skrbi. Ena izmed zelo učinkovitih tehnik za izboljšanje samopodobe je oblikovanje seznama vsaj 10 stvari, ki so nam pri sebi všeč, zato vzemi list papirja in nanj nanizaj 10 lastnosti, zmožnosti ali močnih področij, na katere si lahko ponosna, da jih imaš. Piši v obliki jaz stavkov, npr. »Sem prijazna, vztrajna, dobrosrčna, natančna…«. Za vsako lastnost lahko tudi dopišeš kako ti je v življenju koristila. Čeprav se ti bo v začetku morda zdelo težko razmišljati o svojih kvalitetah, si pusti čas in se potrudi, da seznam vsakodnevno dopolnjuješ. Pri tem ti lahko pomaga tudi kakšna dobra prijateljica, mama, teta, stari starši, ki jih lahko tudi povprašaš kaj bi oni pri tebi vzpostavili kot pozitivno lastnost. Vsako dobro misel hvaležno sprejmi in naj te vedno znova opomni, da si unikatna. Ustvarjen seznam ti bo ob občutkih šibkosti ali dvoma vase pomagal pri razširitvi trenutnega toka misli, da čeprav se ti bo v tistem trenutku doživljanje sebe mogoče zdelo slabo ali ničvredno, v sebi še vedno nosiš lastnosti, na katere si lahko kadarkoli ponosna. Seznam te bo tudi opomnil, da boš do sebe bolj spodbudna in manj stroga.
Zahvaljujoč današnji tehnologiji boš lahko tudi na spletu našla ogromno vaj za krepitev samopodobe, zato le pobrskaj in si izberi vajo, ki bo tebi pisana na kožo.
Bodi srečna takšna, kot si, ne takšna, kot misliš, da bi morala biti.
Verjemi vase. Spoštuj se. Zmoreš!
Vse dobro ti želim,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij