Pozdravljeni.
Stara sem 16 let in sem že vrto let velika navdušenka nad kristali. Že leta jih zbiram in ugotavljam njihove pozitivne učinke, z njimi sem si lahko ozdravila tudi moje duševno zdravje (imela sem anksiozno-depresivno motnjo). Sedaj čutim, da bi rada iz kristalov, ki jih že vrto let izbiram naredila nakit, ki bi pomagal ljudem v času njihovih najhujšim duševnih kriz (k temu se najbolj nagibam, saj so take moje življenjske izkušnje). A zataknilo se je, ker moji starši nimajo nobenega znanja s tega področja (tukaj zelo odstopam od njih), tudi trenutno ne poznam nobene odrasle osebe, ki bi imela izkušnje iz tega področja, stara sem 16 let, imam vizije, a ne vem, kako jih realizirati. Kristale imam a kako se reče človeku, ki bi jih bil pripravljen zbrusiti in predelati in je to njegovo delo? Na koga se obrniti? Kdo to počne? Zelo rada bi to podelila med ljudmi, a trenutno nimam osebe, na katero bi se lahko zanesla. Za odgovor se že vnaprej zahvaljujem.
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V prvi vrsti se ti zahvaljujem, da si se obrnila na našo Svetovalnico, hkrati pa bi ti rada čestitala za napredek, ki si ga dosegla pri svojem duševnem zdravju. Resnično pogumno in izjemno od tebe je, da si poiskala načine za izboljšanje svojega počutja.
Praviš, da bi rada izdelovala nakit iz kristalov in tako pomagala tudi drugim, ki se srečujejo s podobnimi težavami, kar se mi zdi zelo srčno iz tvoje strani. V prvi vrsti je pomembno, da ugotoviš, kje lahko po ugodni ceni nakupiš kristale, iz katerih boš lahko izdelovala nakit - predlagam ti, da pobrskaš po spletu in najdeš najugodnejšega ponudnika. Ljudje, ki obdelujej kristale, se imenujejo draguljarji ali oblikovalci nakita, poleg tega se lahko obrneš tudi na brušitelje kamnov, če potrebuješ nekoga, ki bo kristale oblikoval in poliral, sicer pa se tega lahko naučiš tudi sama. Svetovala bi ti, da poskušiš najti lokalne draguljarje ali brušitelje kamnov. Obišči trgovine z nakitom ali kristali in povprašaj, ali poznajo koga, ki bi ti lahko pomagal, lahko jih kontaktiraš tudi po spletu ali preko telefonske številke. Na spletu obstaja tudi veliko tečajev in videoposnetkov, s katerimi se lahko naučiš oblikovati nakit.
Pri tem imej v mislih, da skrb za duševno zdravje vključuje različne vidike, poleg kristalov je za splošno dobrobit potrebno poskrbeti tudi za druge vidike kot so zdrava prehrana, telesna vadba, dovolj spanja, kakovostni medosebni odnosi in, po potrebi, strokovna pomoč. Tvoje izkušnje s kristali so dragocene in lahko pomagajo tudi drugim, vendar imej v mislih, da k duševnemu zdravju pomembno prispevajo tudi drugi vidiki.
Želim ti veliko uspeha pri tvojem projektu in pri iskanju ljudi, ki ti bodo pomagali pri tvoji viziji.
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)