Pozdravljeni,
Zanima me ali spada v kriminalna dejanje tudi, ce starejsa sestra, stara 19 let udari( pri tem ji ne prizadane poskodb, ni hujsi udarec)mlajso med prepirom, tega se dobroo zavedat da se ne sme in se trudi delat na tem da do tega nikoli nebi vec prislo, se tudi odseli med driving tudi z namenom da je vec nebi udarila, se prepirala z njo.
Prosim za hiter odgovor saj prijateljico ta dogodek mocno obremenjuje
• Ar
Arči
Opisan primer po mojem mneju ne spada med kazniva dejanja (ti sicer uporabljaš termin "kriminalna " dejanja, izraz, ki se običajno uporablja v pogovornem jeziku). Omenjaš, da je starejša sestra stara 19 let, koliko pa je stara mlajša sestra? Pišeš, da starejša sestra ve kaj počne, zato se raje umakne, da se dogodek ne bi ponovil? Strokovnjaki ti bodo povedali ali morda starejša sestra ne zna zadrževati jeze, kaj vem, ni to moje področje. Sicer pa se načeloma za vsa kazniva dejanja šteje, da so storjena z vednostjo in polno odgovornostjo storilca, razen če izvedenec medicinske stroke ne ugotovi, da je bil storilec neprišteven, v celoti ali delno.
Da se vrnem na moje področje. Pogojno bi lahko govorili o nasilju v družini (to je lahko tudi, če ni nihče poškodovan). Kazniva dejanja se preganjajo po uradni dolžnosti ali na predlog, lahko pa oškodovanec (če je mladoleten v njegovem imenu zakoniti zastopnik, običajno starši) začne pregon z zasebo tožbo.
Menim, da pa bi opisano dejanje lahko šteli med prekrške (zoper javni red in mir), pa še to bi bilo potrebno malo bolj podrobno obrazložiti.
Toliko v kratkem teorija.
Na tvoje vprašanje pa bi odgovoril, da starejša sestra glede na opisano, ni storila kaznivega dejanja, morda prekršek, pa še to ne morem z gotovostjo trditi. Napisala si kljub vsemu premalo podatkov.
Torej, da zaključim, ne gre za kaznivo (po tvojem kriminalno) dejanje. Če pa te še kaj zanima bolj podrobno, vprašanje dopolni. Bom odgovoril, če bom vedel.
• Se
Sestri
Arci,hvala za odgovor, ja res je bilo narejeno v navalu jeze oz. Se res ni vedla ustavit, saj ima doma stalno obcutek l, da so vsi proti njej, v druzini je bilo tudi nasilje s strani starsa.res do nikogar drugega nikoli ni nasilna, je zelo empaticna. Mlajsa je sicer sele 14 let stara. Jo pa skoz izzival,ko sta skupaj. Ne zagovarjam nasilja, sem zelo proti temu, fora pa je da se boji povedat terapevtki, ki kolikor vem ve da ima starejsa tezave z jezo. Saj so dolzni kazniva dejanja prijaviti.
• Ar
Arči
Prijavijo se kazniva dejanja, ki se preganjajo po uradni dolžnosti. Ta dejanja prijavi oškodovanec, običajno pa policija. Te začne tožilec neodvisno od volje oškodovanca (eden tašnih primerov bi bil, ko mož povzroči prometno nesrečo v kateri je huje tesno poškodovana njegova žena. Neodvisno od volje ali želje povzročiteljeve žene se začne kazenski postopek zoper moža).
V primeru lahke telesne poškodbe (ki pa ne sme biti prizadejana s predmetom s katerim se lahko telo tudi huje telesno pokoduje) se pa kazenski pregon začne na predlog oškodovanca. Če predloga ni, tudi kazenski postopek ni uveden. Ko pa je predlog podan se kazenski pregon nadaljuje po uradni dolžnosti. Lahko pa oškodovanec tudi predlog umakne, v tem primeru nosi stroške postopka ki so do takrat nastali.
Morda bi omenil samo še enega od ukrepov, ki se v primeru nasilja vedno bolj uporablja. Namreč prepoved približevanja. Ukrep izreče sodišče, lahko pa tudi policija.
To vse je teorija in bi lahko o tem pisal ure.
Draga sestra, če imaš konkretno vprašanje, glede na dejansko stanje, vprašaj.
Mogoče bi se ustavil samo pri tvoji izjavi, da se boji povedati terapevtki ravnanja zaradi neobvladovanja jeze. To ni moje področje zato se v temo ne bom poglabljal,to bodo storili svetovalci na tem forumu. Moje laično mnenje pa je, da bi bilo kljub vsemu pametno da se zaupa terapevtki.
Lepo se imej, sestra.
• Uredništvo
Polona Kuzman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vsakršno nasilje je kaznivo dejanje in tudi 19 letnica bi zanj na sodišču bila kazensko odgovorna, če bi jo kdo zoper njo podal prijavo in bi bila prijava utemeljena. V kolikor je šlo za enkraten dogodek, bi policija o tem obvestila center za socialno delo, kazenske ovadbe pa najverjetneje ne bi podali na tožilstvo.   Vsekakor je dobro, da prijateljica dobi strokovno pomoč, ki jo lahko najde na šoli, centru za socialno delo ali v zdravstvenih ustanovah.
Z nasiljem ne rešimo ničesar. Ker ga je preveč okrog nas, se zgodi, da včasih postanemo ob tem nesenzibilni kar škoduje prav vsem. Naj ne bo tako.
Polona Kuzman, univ. dipl. sociologinja in varstvoslovka