Haj, js ne vem glih kaj je moje vprasanje ampak, glih sem mela neke dokaj hude probleme sama s sabo, in mam neke pogovore z ljudmi. In ne vem zakaj, ampak vedno ko me začnejo sprasevati o tem, mi gre na jok, in ne morem zadrzati solz, kr zjokam se. Ampak to ni bistvo, bostvo je, da na njihova vprašanja nikol ne odgovorim, pac na njih odgovorim v svoji glavi, ampak je tak koda mi moje telo nebi pustilo tega al pa karkoli recit. V glavi si vedn govorim: "sam povej ze, zka si sam tih pa tak cudna, vsem se zdis cudna ko ne govoris in sama sebe sramotis".,pa vsejen ne pomaga. Sam stojim tam ko nek mutec, pa se jokam medtem ko oni v tisini cakajo na moj odgovor ko ga nikol ne bo.
Pa tut ne vem zaka ampak tak zadne 3 lete, vecinoma to pa prejsno leto, se ne znam pogovarjat. Pac ne vem ka naj govorim. Verjetn zato nimam prjatlov ker ko me neki vprasajo, al pa se hocjo kaj pogovarjat z mano, jim odgovorim na najbolj cudn, kratek, suh način kar je mozno, in vedno vsi obupajo nad mano in se grejo menit z nekom drugim, pol sem pa vedn sama. Tut ko sm v sobi z enim clovekom ko ga dobr poznam, in bi blo logicno da bi se pogovarjala, js nic ne govorim, kot da moji mozgani sploh nebi iskal stvari o kirih bi se lahk pogovarjala, in sam razmislam o drugih stvareh dokler ne ugotovim da so oni tut v sobi. Tak kot da se lahk dobr pogovarjam z nijimi ce jih poznam le vecino svojga zivljenja. In ze zlo doug nisem mela pravga pogovora ker se ne znam. Hvala ti ce bo kdo odgovoril na to, al pa vsaj prebrau!????
• Sm
Smotko
Živjo, jaz sem imela iste težave. Večkrat sem mogla tudi it k pedagoginji. Vedno mi je rekla da za to nisem kriva jaz in da mi morjo prijatelji dat čas da razmislim in jim potem odgovor in tudi v tem tvojem primeru nisi ti kriva, se mi pa vseeno zdi da bi ti morali prijatelji pomagat in ti stat ob strani v takih trenutkih in te ne odrint stran od sebe
Lp
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej bi se ti rada opravičila, da si malo dlje čakala na moj odgovor. Tudi nam so se začeli poletni dopusti in smo se malo odklopili od dela. Ko berem to, kar si napisala, se mi zdi, da se soočaš z dvema problemoma, ki sta med seboj povezana. Prvi je, da imaš težko obdobje, velikokrat začneš jokati, morda se je zgodilo (ali pa se dogaja) nekaj, čez kar težko greš sama. Drugi problem pa je, da se ne moreš zaupati drugim osebam. Če prav razumem, ne zmoreš podeliti svojih občutkov in misli s svojimi sogovorniki, čeprav si to želiš. To blokado občutiš na telesnem nivoju – mogoče zmrzneš ali pa sploh ne moreš odpreti ust. Ko to berem imam občutek, da ti mora biti res zelo hudo. Kot da greš čez nekaj težkega čisto sama, hkrati pa se še obtožuješ, da je s tabo nekaj narobe. Blokada, ki doživljaš, ni tvoja krivda. Občutek imam, da se kriviš. Praviš namreč, da si prigovarjaš, da ne smeš biti tako tiha in čudna, sama sebi se zdiš kot »nek mutec«. Jaz situacijo vidim drugače. Menim, da se ti dogajajo težke stvari, ki jih mogoče težko ubesediš, še težje pa podeliš z osebami, ki jim ne zaupaš brezpogojno. To ni nič nenavadnega, temveč je normalen odziv na veliko stisko. Mogoče si imela v preteklosti tudi izkušnjo, da se osebe, ki si jim zaupala, na tvoja težka čustva niso odzvale primerno? Kar hočem reči je, da obstaja razlog, zakaj težko spregovoriš o sebi. In ta razlog ni, da si čudna ali da je kaj narobe s tabo.
Zanima me ali imaš morda kakšno osebo, s katero pa lahko vsaj malo podeliš svoj notranji svet? Ni treba, da ob tej osebi sploh ni blokade. Mogoče imaš to blokado trenutno tako močno, da ti je na splošno težko spregovoriti o sebi. Mogoče pa imaš vseeno kakšno osebo, kjer se počutiš bolj sproščeno jokati ob njej, ali pa veš, da bi ji lahko čez čas kakšno stvar zaupala, veš, da je ta oseba potrpežljiva in te ne bo silila v to, da podeliš stvari preden si na to pripravljena,... Ali ti kdo pade na misel?
Praviš tudi, da to, da imaš hude probleme v zadnjih treh letih, ni bistvo tega, zakaj si se obrnila na nas. Zakaj tako meniš? Meni se zdi, da je zelo bistveno, kako si, zakaj si v takšni stiski in kaj potrebuješ, da se izvlečeš iz nje. Pomembno je, kako se počutiš. To, kako se ti počutiš je pravzaprav ravno tako ali celo bolj pomembno, kot kako se zaradi tvoje stiske počutijo ljudje okoli tebe (dokler jim seveda zaradi tega ne škoduješ). Občutek imam, da bolj obremenjuješ s tem, kako je ob tvoji stiski drugim (npr. mislijo, da si čudna), kot kako pa si ti. Bi bila mogoče pripravljena podeliti z nami, kaj se ti dogaja? Če ne želiš, da bi tvoj odgovor videli drugi bralci foruma, lahko to napišeš in ga bomo skrili.
Upam, da sem ti lahko kako pomagala in vesela bom, če mi boš odgovorila.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije