Pozdravlejni... Zadnjič je poginil konj ki sem ga veš čas jahala in sedaj imam čustvene probleme ker ne moram nehati razmišljati o temu konju... Jahala sem ga 8 let... Zelo sva se navezala drug na drugega... Staršem ze tudi 8 ali pa 9 let težim da bi rada imela konja... Prosim pomagajte mi.
Lp
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj ti izrazim svoje sožalje pri izgubi konja. Glede na napisano si predstavljam koliko ti je pomenil.
Stanje, ki ga opisuješ in v katerem se nahajaš se imenuje žalovanje. Žalovanje je naraven proces, ki se sproži kot odziv na izgubo. Proces žalovanja vsak posameznik doživlja drugače in je zelo unikaten in individualen. Ponavadi ob izgubi občutimo manjšo ali večjo bolečino in trpljenje. Vpliva na psihološko, socialno, duhovno, čustveno in telesno stanje posameznika in lahko traja dlje časa. Zmanjša se lahko tudi koncentracija in poslabša spomin, v času žalovanja. Normalno je, da o konju razmišljaš, se nanj spominjaš in podoživljaš skupne trenutke. Veliko ti je pomenil in zasluži si spomin. S tabo je bil v tistem obdobju ko si ga najbolj potrebovala. Konj je bil pomemben del tvojega življenja, ki ti je nudil čustveno podporo, ob njem si se verjetno marsikaj naučila (ne samo jahati). Pomembno pa je, da v procesu žalovanja prideš do faze sprejemanja izgube in ponovno zaživiš. Čeprav ga ni več ob tebi, to ne pomeni da se je tvoje življenje ustavilo. Prav izguba bližnjega nam omogoča ponovni stik s samim seboj, premišljujemo kdo smo, kam gremo, kaj si želimo. Ozavestimo svoja čustva in jih sprejmemo. Vabim te da premisliš o tem kar sem napisala, o sebi in svojih sedanjih čustvih. Vzemi si čas. Nato pa pomisli na prihodnost. Kaj ti je konj nudil, te naučil kar ti bo v prihodnosti koristilo, zaradi česar si zdaj boljša verzija sebe. In s tem v mislih ter z nasmehom na obrazu sledi svoji življenjski poti.
Omenjaš svojo željo, da bi imela svojega konja. Vsaka domača žival prinaša svojo odgovornost, tudi konj. Pomembno je, da se s starši o tem pogovorite in pri tem si vzemite čas. Potrebno se je pogovoriti o več vidikih (finančnem, bivalnem, prehranskem itd.). Zagotovo ni dobra pot da staršem 'težiš' ampak jim raje povej zakaj si želiš konja, kaj to zate pomeni, kako boš za konja skrbela, kako morda finančno ali drugače prispevala k nakupu itd. Bodi mirna in odločna. Staršem predstavi svoje argumente, nato pa jih poslušaj. Naj še starši predstavijo svoje argumente za ali proti. Na koncu se boste odločili. Če do nakupa ne bo prišlo, skupaj razmislite o drugem načinu kako se približati tvoji želji oz. drugače zadovoljiti tvojo potrebo po živali (poiščite alternativno pot).
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije