Pozdravljeni!
Zdi se neumno in želja vsakega otroka, ki jo preraste, vem. Ampak že veliko časa si neizmerno želim konja. Jahat hodim že tri leta, naučila sem se primerne nege živali in zavedam se kakšna odgovornost, strošek... je to. Vem, da bi nam uspelo skrbeti za žival. Problem je, da se starši ne strinjajo. Ne poslušajo mojih razlogov venar pravijo naj ga imam ko bom odrasla. Oni ne razumejo, da bo lažje če s tem začnemo čim prej. Saj ni treba takoj, samo razmišljati je treba začeti o tem. Zanima me, če imate kakšen nasvet, kako ju prepričati. Nevem pa kako bo ker grem naslednje leto v srednjo šolo. A to ne bo problem, saj bom blizu doma. Prosim za kakšen nasvet
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi ti rada povedala, da tvoja želja, da bi imela konja, ni neumna. Iz tvojega zapisa sem razbrala, da ti konji veliko pomenijo, poleg tega pa se zavedaš, kakšne obveznosti to prinaša. Občutek imaš, da starši ne razumejo tvojega stališča in ti ne dovolijo imeti konja doma. Zavedaš se tudi, da ni potrebno, da bi konja imela doma takoj, ampak se zavedaš, da je to dolgotrajen proces, pri katerem je potrebno upoštevati več vidikov.
Vsaka žival, še posebej konj, je zelo velika odgovornost, hkrati pa je za oskrbo konja potrebno veliko sredstev. Praviš, da se zavedaš, kakšna je primerna nega za žival, prav tako pa, kakšna odgovornost in strošek je lahko konj. Pomembno je, da svojim staršem poveš razloge, zakaj si želiš imeti konja doma, kaj si pripravljena narediti za to, da dobiš konja, in tudi koliko si pripravljena skrbeti zanj, ko ga dobiš. Spodbujam te, da razmisliš, kateri so razlogi, da si želiš imeti konja doma, in tudi to staršem povej. Je to zelo pozitivno razpoloženje, ko si v bližini konj? Ali karkoli drugega? Jasno jima razloži, da se zavedaš, da gre za velik finančni strošek, potrebno je zagotoviti tudi ustrezen bivanjski prostor, prostor za pašnik, ustrezno prehrano in veterinarsko oskrbo. Iz tvojega zapisa sem dobila občutek, da ti konji zares veliko pomenijo in si se pripravljena zelo potruditi, da boš lahko imela konja doma.
Po drugi strani pa je pomembno razumeti tudi stališče staršev. So ti podali konkretne razloge, zakaj ne želijo, da imaš konja doma? Kakšni so njihovi pomisleki? Kaj jih skrbi? Pomembno je, da tudi ti poskušaš razumeti njihove razloge proti in poskušate ob pogovoru priti do kompromisa in ugodne rešitve za vse vas. Če ti bosta starša zaupala svoje pomisleke in skrbi, ti priporočam, da o njih razmisliš in se o njih pogovoriš s starši, hkrati pa razmisliš o možnih rešitvah.
Predlagam ti torej, da se s starši iskreno pogovorite, se med seboj poslušate in poskušate razumeti stališče za ali proti drug drugega. Lahko jim ponudiš možnost, da tudi sama nekaj prispevaš za stroške, ki nastanejo ob nakupu konja, in jima zagotoviš, da boš sama skrbela za konja. Seveda boš potrebovala kakšno pomoč ob težjih opravilih, vendar bo konj tvoja odgovornost. Napisala si tudi, da ni potrebno, da konja kupite takoj, tudi to se mi zdi pomembno, da poveš staršem. Mogoče lahko počakate kakšno leto, da se tudi ti prilagodiš na srednjo šolo in vidiš, kakšne šolske obveznosti bo prinesla srednja šola, prav tako pa, koliko prostega časa, ki ga boš lahko namenila konju, ti bo preostalo.
Če pa starši še vedno ne bodo dovolili, da bi imela konja, morda lahko razmisliš o tem, da bi redno – nekajkrat na teden hodila pomagat oskrbovat konje, ki jih jahaš. Ali pa bi ponudila svojo pomoč kakšnemu bližnjemu jahalnemu klubu ali kakšnemu znancu, ki ima doma konje. Tako bi lahko bila redno v stiku s konji, hkrati pa bi še poglobila svoje znanje o negi in skrbi za konja. S tem boš tudi staršem pokazala, da ti konji veliko pomenijo in si pripravljena del svojega dneva nameniti skrbi za konja. Mogoče bo tudi to vplivalo na njihovo odločitev, saj bo dokazalo, da si vztrajna, odgovorna in samostojna.
Tudi če ti starši zaenkrat ne bodo dovolili imeti konja, ne izgubi svoje strasti in ljubezni do konjev. Zagotovo boste skupaj našli kakšno alternativo, kako se približati tvoji želji.
Če imaš še kakršnokoli vprašanje, se vedno lahko obrneš name. Vesela bom, če mi sporočiš, kako je potekal pogovor s starši in kaj ste se odločili.
Srečno!
Lara Tušek, mag. psihologinja