Pozdravljeni.
Trenutno sem v 3. letniku gimnazije in točke se mi že upoštevajo za naprej, zato se zadnje čase kar obremenjujem s končnim uspehom.
Zanima me, ali lahko končni uspeh računam kot aritmetično sredino, torej ocene pri vseh predmetih seštejem in nato to delim s številom predmetov?
Kakšne so omejitve oz. načini, s katerimi se določa, kakšen bo dijak ob koncu? Oz. intervali za aritmetično vrednost, ki jo dobiš?
Želim si biti prav dobra, vendar ne vem, če mi bo uspelo. Tri predmete bi imela zaključene 2, enega 3, 4 predmete 4 in 4 predmete 5.
Hvala za pomoč.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
splošni uspeh se določi po 19.členu Pravilnika o ocenjevanju znanja v srednjih šolah. Razrednik da predlog uspeha, uspeh potrdi oddelčni učiteljski zbor. Kriterije za posamezen uspeh preveri v omenjenem členu. Pri določanju uspeha pa se zraven med drugim gledajo tudi prizadevnost, napredek, samostojnost dijaka.
Glede na pravilnik z zaključno oceno 2 pri treh predmetih ne bi mogla biti prav dobra. Če bi imela samo en predmet 2 bi imela možnost za prav dobri uspeh. Glede na predlog razrednika lahko oddelčni učiteljski zbor namreč določi drugače. Prav dobra si lahko tudi, če imaš en predmet 2 ob tem, da imaš pri več kot polovici predmetov prav dobro (4) ali odlično (5). Ampak kot sem rekla o tem odloča oddelčni učiteljski zbor, ki pozna dijake in njihovo celoletno delo.
Predlagam ti, da se potrudiš pri pridobivanju ocen. Šolskega leta še ni konec in imaš možnost. In ne pozabi, veliko pripomore tudi odnos, ki ga imaš do učitelja in njegovega predmeta. Spoštovanje in trud imata pomembno vlogo, predvsem če pristaneš med ocenami.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Ka
Katja
Potem končno povprečje dejansko nič ne pomeni?
Ker jaz ne bo iz dvojke spravila na tri.
Ka
Katja
Super ocene imam povsod pri drugih predmetih, samo pri tistih treh pač ne ...
Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
težko ti odgovorim, saj s tem nimam izkušenj. Ti priporočam, da se obrneš na razrednika/čarko, ki ti bo lahko lažje odgovoril/a, predvsem glede tvoje specifične situacije.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije