Hej! Potrebujem pomoč.
Jaz sem trenutno 8. razred in imam prijateljico, ki je 9. razred. Naslednje leto ko bom jaz 9. razred in ona 1. letnik srednje sole, bo v sloveniji en koncert. Medve si zelo zeliva iti na ta koncert, ampak imava malo problemov. S sabo bi morala vzeti nekoga, ki je star vsaj 16. Moja mami bi skoraj verjetno sla zraven, ampak tu pride problem. Jaz sem zelo slaba oz. prestrasena pri izrazanju zelja. Zelo me jo je strah vprasat. Pac nevem, ampak res me je strah. Pac fora je, da moja mami ne ve, da sem jaz fenica teh pevcev. In ko (če) ji bom rekla, bo 100% prvic slisala za te pevce. Pa se od moje prijateljice-prijateljica bo mogoce sla zraven. Torej da povzamem:
-Kako naj jo vprasam?
-Strah me je, da bo mislila da je to kar nekaj, zato ker neve da sem jaz fenica.
Hvala
Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da bi prihodnje leto šla rada na koncert s svojo prijateljico, z vama pa bi šla tudi tvoja mama, ker potrebujeta spremljevalca, starega minimalno 16 let. Skrbi pa te, kako bi svoji mami izrazila željo glede koncerta. Najprej bi te rada pohvalila, da koncert načrtujeta že toliko vnaprej in da sta se s sabo odločili vzeti odraslo osebo (tvojo mamo), s čimer bosta na koncertu poskrbeli tudi za svojo varnost.
Ne razumem povsem, zakaj bi bilo narobe, če bi tvoja mama prvič slišala za te pevce, ko bi ji povedala, da želiš iti na koncert oz. če bi izvedela, da si oboževalka teh pevcev. Morda predvidevaš, da ji glasba ne bo všeč? Vsak ima namreč svoj edinstven okus, ki ga drugi lahko razumejo in se z njim poistovetijo, ali pač ne. Tudi v primeru, da ji glasba ni čisto všeč, je še vedno lahko vajina spremljevalka.
Svetujem ti, da mami izraziš svoje želje glede koncerta enkrat, ko bo sproščena in v dobrem razpoloženju (morda med skupnim obrokom ali med sproščeno družinsko aktivnostjo). Preden se z njo pogovoriš, pa ti predlagam, da dobro premisliš, zakaj si pravzaprav želiš iti na koncert, kako bi mami predstavila pevce in njihovo glasbo ter zakaj jih imaš rada. Mami lahko poveš, da bi šla rada na koncert s prijateljico in da potrebujeta odraslega spremljevalca ter poudariš, da bi bila zelo vesela, če bi šla z vama (hkrati pa bi to doprineslo k vajini varnosti).
Spodaj prilagam predlog, kako bi mami lahko izrazila svojo željo glede koncerta. Seveda pa ga lahko preoblikuješ čisto po svoje, kakor se ti bo zdelo najbolj prikladno.
"Mami, želela bi te nekaj vprašati. Naslednje leto bo v Sloveniji koncert skupine, ki jo res obožujem. Zelo bi si želela iti s prijateljico, vendar potrebujeva odraslega spremljevalca. Bi bila pripravljena iti z nama? Razumem, da morda še nisi slišala za te pevce, ampak res so mi všeč in bi mi veliko pomenilo, če bi lahko šli skupaj."
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč in vam želim, da boste na koncertu uživale. V kolikor pa imaš še kakšno vprašanje, kar napiši in bomo z veseljem odgovorili.
Lepo te pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)