Ne morem se skoncentrirati in zato vprasam vas, ce mi lahko kaj svetujete, kako npr berem knjigo in pri tem ne mislim na drugo... Isto za gledanje filma. Ful se ne morem zbrati in sploh ne vem kaj berem ali gledam.
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
praviš, da se težko zbereš. Ali si imela že v preteklosti težave s koncentracijo?
Na slednje lahko vpliva mnogo dejavnikov, na primer stres, ki ga doživljaš v šoli ali doma. Morda je to posledica kakšnih življenjskih dogodkov, ki si jih na novo morala sprejeti v svoj vsakdan.
Lahko pa je to posledica motnje pozornosti, katero poimenovanje naj te ne zmoti. Gre za odkrenljivo pozornost, na katero vpliva možganska struktura. Slednje odkrivajo strokovnjaki, tako da se morda o tem pogovori z osebno zdravnico.
Karkoli je, vedi, da ni nič strašnega. Veliko ljudi se sooča s tem in simptomi lahko minejo hitreje (v primeru stresne situacije) ali pa sprejmeš to in se naučiš s tem živeti (v primeru motnje pozornosti).
V vsakem primeru poskusi zavestno usmerjati svojo pozornost. Med tem ko bereš knjigo, imej ob sebi listek in pisalo, na katerega zapiši vse misli, ki ti skušajo ukrasti pozornost ter jih pusti na listku in se jim posveti šele takrat, ko zaključiš z branjem.
Želim ti veliko mero koncentacije in zavesnega usmerjanja pozornosti.
Lep pozdrav,
Mojca Lapi, mag. prof.pedagogike