Živjo,
imam čuden problem vezan na izdelavo seminarske naloge.
V gimnaziji sem odlična in zelo aktivna na raznih področjih. V okviru enega izmed predmetov letos za končno oceno več mesecev izdelujemo seminarsko nalogo na izbrano temo.
Tega sem se na začetku zelo veselila, saj se za seminarske naloge res potrudim in mi nikoli niso predstavljale problema. Tokrat pa želim nalogo izvesti tako popolno in obsežno, da sem se dosti bolj poglobila v težjo literaturo, opravila kup intervjujev, si delala sprotne zapiske virov/citatov, se lotila ankete, praktičnega prikaza...
Tako sem postopoma ugotovila, da me je končanja naloge postalo enostavno strah. Imam občutek, da je skoraj nepredstavljivo.  Večkrat sem poskusila sestaviti nov načrt, ampak ni pomagalo, saj sem z vsakim novim nalogo še dodatno želela izboljšati.
Zelo prav bi mi prišlo mnenje, hvala že vnaprej.
Nina
• Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Nina!
Hvala za vprašanje. Če prav razumem, nikakor nisi zadovoljna s svojo seminarsko nalogo, ki jo ustvarjaš že nekaj časa. Vedno najdeš nekaj kar bi si želela spremeniti in/ali izboljšati. Iz zgoraj zapisanega lahko sklepam, da imaš zastavljene visoke cilje in stremiš k ''popolnemu'' izdelku. Naj poudarim, da s tem ni popolnoma nič narobe, dokler nam ti občutki ne bremenijo vsakodnevnega funkcioniranja. Sama omenjaš, da te je končanja naloge postalo strah in predvidevam, da si za urejanje seminarske naloge porabila že veliko časa.
Vsak od nas je kdaj ''perfekcionist''. Želimo si, da je nek izdelek ''popoln'', ne sme vsebovati napak, veliko nam pomeni mnenje drugih,…, ampak je to lahko povod za občutke anksioznosti, strahu in nemira. Takšen način mišljenja nas lahko posrka v neskončne ure dela, vodi v izgorelost ali nam onemogoči, da bi se lotevali novih stvari, saj nas je strah, da le teh ne bi opravili popolno.
Vsekakor razumem tvojo stisko in verjamem, da si želiš za seminarsko nalogo dobiti odlično oceno. Spodbudila bi te, da si odgovoriš na naslednja vprašanja: ''Kaj se bo zgodilo, če seminarska naloga v tvojih očeh ne bo popolna?'', ''Kaj se bo zgodilo, če ne bo ocenjena z najvišjo oceno?'' in ''Kaj bo to pomenilo za tvojo prihodnost?''. Morda boš ugotovila, da ti ta ocena ne bo znatno spremenila življenja in da je bolj kot to pomembno tvoje počutje.
Včasih nam lahko koristi, da si vzamemo nekaj dni počitka in se z mislimi poskusimo izolirati od projekta, ki ga ustvarjamo – če imamo seveda na voljo dovolj časa. To navadno vodi v večjo ustvarjalnost in porajajo se nam nove ideje. Naše telo nam na različne načine sporoča, da ga preveč obremenjujemo in upad motivacije je lahko eden od teh.
Priporočam ti, da si vzameš nekaj časa zase. Počni nekaj kar imaš rada. To, da si odlična v gimnaziji je izjemen dosežek. Ali se kdaj potrepljaš po rami in si to poveš? Se kdaj nagradiš za vse dosežke? Poskusi in tvoje telo ter um ti bosta hvaležna.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala s svojim razmišljanjem. Če bi se želela o tem še pogovarjati, lahko odgovoriš na to sporočilo.
Vso srečo ti želim.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja