Živjo,
sem 14 letno dekle in že od kar pomnim se srečujem s to težavo. Morda bo to za nekatere čudno, ker se dan danes moji vrstniki in vrstnice srečujejo z marsičem hujšim.
No preidimo na bistvo. Zelo rada spoznavam nove ljudi in tudi rada se pogovarjam ampak sem sramažljiva in težko začnem nekaj goviriti. Sploh me ni strah, da bo me ljudje "obsojali" oz. vseeno mi je kaj si mislijo o meni ampak sploh nevem kako začeti pogovor med drugimi, ki npr. govorijo. To me zares moti in tudi končujem osnovni šolo. To pomeni da bom naslednje leto v novi šoli odločam se tudi za šolo v Avstriji. Tu pa imam problem, ker nevem kako bom dobila kakšne prijatelje, ker zagotovo se noben ne bo želel družiti z mano, ker sem zelo tiho( tudi sedaj šoli v katero hodim je tako, imam par prijateljic s katerimi se razumem ostali me pustijo pri miru, ker se jim ne zdim zanimiva), želim se tudi bolj družiti s fanti, in biti ta "cool" punca s katero se vsi družijo, ki je zabavna,... Res nevem kaj naj storim. Torej moja največja želja oz. vprašanje je kako naj postanem manj zadržana, bolj komunikativna in punca s katero se bi družil vsak.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem, da želiš postati bolj odprta in komunikativna, kar je čudovit cilj. Biti mladostnik je lahko res izziv, še posebej ko gre za socialne veščine in spoznavanje novih ljudi. Čisto okej je, da se včasih počutiš sramežljivo ali negotovo, še posebej, ko si v novih situacijah ali okoljih.
Najprej je pomembno, da veš, da biti "cool" ali priljubljena ni edina stvar, ki je pomembna. Pomembno je, da si ti in da si zvesta sama sebi. Tvoja edinstvenost je tisto, kar te dela posebno. Tvoje vrednote, tvoji interesi, tvoj način razmišljanja – vse to so stvari, ki te ločijo od drugih in so prav tako privlačne.
Za začetek pogovora z drugimi je dobra ideja, da poiščeš skupne interese. Lahko začneš s preprostimi vprašanji o tem, kaj imajo radi, o njihovih hobijih ali morda o šoli. Pogovori se pogosto razvijejo naravno, ko najdete skupno temo. Prav tako je pomembno, da si prisluhneš. Ljudje radi čutijo, da jih drugi poslušajo in cenijo njihove misli. Ko si dober poslušalec, ljudje to opazijo in se počutijo bolj povezani s tabo.
Kar se tiče selitve v Avstrijo in skrbi, da ne boš imela prijateljev, je to popolnoma normalna skrb. Ampak, veš kaj? Vsak začetek je težak, a hkrati priložnost za nove začetke. Morda boš našla ljudi, ki imajo podobne interese kot ti, ali pa celo ljudi, ki cenijo tvojo zadržanost in mirnost. Včasih so tihe osebe tiste, ki prinesejo največjo globino v prijateljstva.
In ne pozabi, da je v redu, če se ne družiš z vsemi. Kvaliteta prijateljstva je pomembnejša od kvantitete. Prijatelji, ki te resnično razumejo in cenijo, so tisti, ki štejejo.
Na koncu, če se še vedno počutiš negotovo, lahko vedno poiščeš pomoč. Lahko se pogovoriš s starši, učitelji ali celo poiščeš svetovanje, npr. na šoli. Pomembno je, da veš, da nisi sama in da je povsem v redu poiskati pomoč.
Upam, da sem ti pomagala vsaj malo. Zapomni si, da si edinstvena in posebna, in to je tisto, kar šteje največ.
Srečno! :)
Živa Pirc, mag. psihologije