Pozdravljeni,
pišem, ker opažam, da sem bil leta brez prijateljev, ker sem izgubil socialne veščine. Zdaj berem knjigo o pomenu neverbalne komunikacije. Postalo mi je jasno, da sem bil nespreten v komunikaciji oz. sem bil neobčutljiv na telesno govorico sogovorcev. "Mirroring", kot se temu reče, mi je bil povsem tuj. Je mogoče, da gre za blažjo obliko avtizma ali gre samo za skrajno osamljenost? Znano je, da imam po strokovni oceni le diagnozo anksiozne motnje... Če sem iskren sem ta tekst pisal kakih 20 min., da izgleda popolno:)) Je to avtizem?
Lep pozdrav
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravjen!
Iz zapisanega vsekakor ne morem trditi ali gre za avtizem. Neverbalna komunikacija je vsekakor zelo pomemben del odnosov, se pa lahko socialnih veščin učimo celo življenje. Če si na to postal bolj pozoren in se zavedaš, kaj ti v komunikaciji mogoče povzroča določene težave je to že dober korak k temu, da kaj spreminiš in izboljšaš. Veščine lahko do neke mere zvadimo, še vedno pa so nekateri ljudje bolj spretni pri enih veščinah, drugi pa pri drugih, zelo različni smo si in s tem ni nič narobe.
Ljudje, ki so zelo tesnobni, lahko imajo tudi iz tega naslova težave pri branju neverbalne komunikacije sogovorcev, ker so ponavadi močno osredotočeni nase, na lastno počutje in odzive in se težje fokusirajo še na druge. Ne poznam te, tako da iz tega zapisa težko sklepam, če je tudi pri tebi tako, zato sem zapisala samo, kar je splošno znano za anksiozne posameznike.
Komuniciranje je spretnost, ki jo lahko izboljšujemo tekom celega življenja. Le pogumno naprej.
Lep pozdrav.
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije
• Oo
Oo kako si kej
Oo kako si kej vidim da sva podobna haha js ne morem obdrzat stikov