Ziu
v druzbi se zelo tezko vkljucim v pogovor in tudi z nekom na samem se tezko pogovarjam pa res nevem zakaj samo nikoli nr morem najti teme da bi zacel pogovor
lahko nekdo pomaga?
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Hvala za tvoje vprašanje in da si nam zaupal svojo težavo.
Če prav razumem, imaš težave se vključiti in imeti z nekom daljši pogovor, predvsem ker ne najdeš teme za začetek pogovora.
Pogovor lahko začneš na različne načine, tukaj je nekaj idej, ki ti pri tem lahko pomagajo:
Postavi vprašanje: Pogovor lahko enostavo začneš z vprašanjem in tako pokažeš, da te zanima oseba, s katero se želiš pogovarjati. Na primer: Kaj si počel(a) to vikend?  Si videl(a) kakšen dober film ali TV-oddajo v zadnjem času?
Podaj kompliment: Dober način za začetek pogovora je lahko, da daš nekomu kompliment. Na primer. Všeč mi je tvoja majica, kje si jo dobil(a)? ali Zelo všeč mi je bila tvoja predstavitev danes.
Deli nekaj o sebi: Deljenje nečesa osebnega o sebi lahko pomaga, da se oseba počuti bolj sproščeno, hkrati pjo lahko spodbudi, da odgovori, na to kar z njo deliš. Na primer: Zelo se veselim koncerta ta vikend. Si že kdaj videl(a) to skupino v živo?
Opazuj okolico: Opazovanje nečesa v vašem okolju je lahko dober začetek pogovora. Na primer: Danes je tukaj res veliko ljudi. Si bil(a) tu že kdaj prej?
Prosi za nasvet: Prošnja za nasvet ali mnenje osebe lahko pomaga pri vzpostavljanju pogovora in ji da občutek, da si ji pomemben. Na primer: Razmišljam o preureditvi svoje sobe. Imaš kakšen nasvet? ali Poskušam se odločiti, kam bi šel(a) na dopust. Katero mesto bi priporočal(a)?
Deli kakšno smešno ali zanimivo zgodbo: Deljenje smešne ali zanimive zgodbe lahko pomaga pri vzpostavljanju sproščenega vzdušja. Na primer: Videla sem najbolj smešno stvar, ko sem se peljala sem danes. Ne boš verjel(a).
Vprašaj o interesih ali hobijih: Izkazovanje zanimanja za interese ali hobije osebe je lahko odličen začetek pogovora in boljšega spoznavanja. Na primer: Opazil(a) sem, da nosiš majico od skupine, ki jo imam tudi jaz rad. Si njihov(a) oboževalec(ka) ali Slišal sem, da imaš rad(a) fotografijo. Kaj te je spodbudilo, da si se začel(a) ukvarjati s fotografijo? Prav tako pa je lahko dober način za začetek pogovora, da ti deliš svoj hobi ali nekaj kar te res zanima, s čimer se rad ukvarjaš.
Upam, da ti bodo ideje kaj v pomoč. Včasih pa lahko super ideje za vprašanja dobimo tudi na spletu - lahko npr. malo v brskalnik napišeš, (zanimive) ideje/vprašanja, kako začeti pogovor ali o čem se pogovarjati s prijatelji (če znaš angleško, ti priporočam, da malo poiščeš v angleščini). Sem prepričana, da boš tudi tam lahko našel kakšne super ideje.
Če imaš kak hobi, je lahko super za spoznavanje novih prijateljstev, če se udeležiš kakšnega dogodka, tečaja iz področja, ki te zanima. Skupen hobi je lahko odlična osnova, da se z nekom zapleteš v dolg pogovor. Lepa prijateljstva in pogovori pa se pogosto razvijejo tudi ob kakšnih prostovoljskih aktivnostih, če se imaš morebiti možnost, kam vključiti.
Če boš potreboval še kakšen nasvet, bom vesela, če se ponovno oglasiš.
Sara Seršen, mag. psihologije