Torej, ko si v zvezi recimo nekaj let. Kako ves, da je to to? Kaj cutis oziroma kaj in kako moras cutit? A morajo bit prisotne iskre kot na zacetku in ce jih ni potem ni to to? Kako pari npr po 10 ali 20 letih skupne zveze se vedno funkcionirajo skupaj? Zakaj enim uspe, drugim ne ceprav se trudijo??
Se sprasujem, ker se mi zdi pomembno to. Imam sicer 19 let in se vse se lahko spremeni kar se tice mojega mnenja sedaj in mojega mnenja cez 10 let, a vendar bi rada slisala vase mnenje o teh stvareh.
Imam starejso sestro, ki je v zvezi ze kakih 11 let. Ona je se vedno srecna, zadovoljna in zaljubljena ter nora na svojega fanta, tudi zivita skupaj ze dolgo. Jaz se pa sprasujem kako ji to uspeva? Ker po drugi strani vidim/poznam veliko ljudi, ki so skupaj morda 5 let in se to ne, pa grejo narazen. Jaz v svoji zvezi tudi nisem prepricana. Ampak nimam pojma kako razjasnit stvari, kaj moram cutit in cesa ne... Verjamem da je tezko vprasanje, ampak upam da dobim kak odgovor za lazje razumevanje vsega.
• Uredništvo
Anja Knez

Odgovor svetovalke:
ozdravljena, "NinaG",
vesela sem, da si se s svojim razmišljanjem obrnila name in se ti opravičujem, ker si na moj odgovor čakala nekoliko več časa.
Če te prav razumem, veliko razmišljaš o partnerskih zvezah in predvsem o tem, kaj mora človek v odnosu čutiti, da ve, da je to tisto pravo, večno. Poraja se ti tudi vprašanje, kako določeni odnosi zdržijo in vztrajajo desetletja, spet drugi pa se hitro končajo. Imam prav?
Veš, moram priznati, da si zastavila precej težko vprašanje, na katerega verjamem, da ni enoznačnega odgovora. S tem si pokazala zelo odraslo razmišljanje, kar je vsekakor vredno pohvale. A žal se bojim, da pravega odgovora na tvoje vprašanje ne bom znala podati. Namreč odnosi so nekaj zelo kompleksnega. Ljudje imamo različne lastnosti, vrednote in vse to nas vodi do spoznavanja ljudi, ki so nam ali pa nam niso podobni. Bolje rečeno do ljudi, ki nam ustrezajo ali pa nam tudi ne, s čimer ni nič narobe, saj se z nekom bolj in z nekom manj ujamemo.
Za partnerja si običajno izbiramo ljudi, ki so nam tako ali drugače všeč: tako po videzu, osebnosti, vrednotah, mišljenju in kupici drugih stvari. Če se s človekom ujamemo in predvsem, če ga sprejmemo takšnega, kot je - z vsemi dobrimi kot tudi manj dobrimi lastnostmi, smo že na dobri poti do pravega odnosa. Samo to pa ni dovolj za odnos. Pomembno je, da skupaj negujemo vrednote kot so zaupanje, pristnost, iskrenost in tako naprej. Vse to, skupaj s pristnimi, globokimi čustvi, odnos dela še trdnejši. Tako je v odnos ves čas potrebno vlagati trud, ga negovati in ceniti. Tako tudi z leti naš partner postane naš pravi prijatelj - zaupnik. Z njim delimo praktično vse. Prav tako pa v vsakem odnosu ni vse samo rožnato. Čisto v vsak odnos se prikradejo izzivi in prepreke, ki lahko odnos pogubijo, ali pa ga naredijo še trdnejšega. Vse to pa je odvisno od partnerjev in temeljev, ki sta jih skupaj zgradila. Vsak odnos namreč zahteva veliko potrpljenja, prilagajanja in medsebojnega razumevanja ter podpiranja. Le takšen odnos lahko vedno znova raste, se razvija.
Nemalokrat pa se zgodi, da na določeni točki preprosto spoznamo, da nas odnos ne osrečuje več tako, kot nas je nekoč oz. da se v nekem odnosu ne vidimo več. Pomembno je, da si znamo prisluhniti in poslušati sebe, kaj je tisto, kar si želimo. Prav tako pa je pomembno, da zmoremo svoja čustva zaznati, jih pokazati in se o njih pogovoriti. Včasih je morda boljše, da se poti dveh razidejo, v kolikor skupna pot parnetjema ne predstavlja več tistega, kar bi si želela za svojo prihodnost.
Zelo verjetno enoznačnega odgovora v mojem zapisu ne najdeš. A verjamem, da bo pripomogel k tvojemu nadaljnjemu razmišljanju. Spodbujam pa te, da prisluhneš sebi, svojim občutkom, slediš poti, ki ti je dana in zaupaš v svoje odločitve. Ti si namreč kreator svojega življenja! In verjemi, ko boš spoznala tisto pravo osebo, bo mnogo vprašanj in dilem čisto odveč.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro ter prijetno dopustovanje, ko bo čas zanj!
Anja Knez, mag. psihologije