Knjige, ki niso leposlovje ... Mi lahko predlagate kakšno tako bolj globoko, da se poglobiš vase, v svojo psiho? Ne vem zakaj, ampak kar naenkrat sem se začela zanimati za to temo.
Hvalaaa
Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Me veseli, da se zanimaš za človeško psiho in globlje razumevanje te. Razumevanje svoje psihe ima lahko veliko pozitivnih učinkov, kot so boljše razumevanje in poznavanje sebe ter drugih, razumevanje čustev, krepitev samozavesti, razvijanje notranjega miru...
Mi lahko zaupaš, če te zanima kakšna posebna tematika znotraj človeške psihe? Tako ti lahko priporočim tudi kaj bolj konkretnega.
Zaenkrat pa ti lahko priporočim takole... Na tematiko se najde kupe knjig, dobro pa je, če je avtor_ica strokovnjak_inja s področja psihologije. Tako se lahko vsaj v večji meri izogneš pretiranemu posploševanju, ki se včasih, tudi čisto nenamensko, prikrade v knjige s psihološko vsebino.
1. Bereš kaj v angleščini? Nisem še namreč zasledila slovenskega prevoda knjige 55 life lessons from Amoeno's island. Knjiga na zanimiv način približa različne vidike psihe, podprto z raziskavami. Pri tem te povabi, da se sama vživiš v različne perspektive in razmisliš o podanih primerih.
2. Premisli še enkrat: knjiga psihologa Adama Granta, ki govori posebej o načinih človekovega razmišljanja in ustvarjanja lastnega pogleda na določeno težavo.
3. Razmišljanje hitro in počasi: priznani psiholog Daniel Kahneman v tem prelomnem delu predstavi dva osnovna načina mišljenja in strokovno ter premišljeno opiše, kako oblikujemo odločitve na podlagi prepletanja teh dveh načinov razmišljanja.
4. Hipoteza o sreči: socialni psiholog Haidt v tej knjigi zelo jasno in preprosto razodene izkušnje, kako je biti človek v današnjem socialnem, kulturnem in osebnem kontekstu. Združuje antične kulturne poglede z moderno psihologijo na res jasen in tudi humoren način.
5. Človekovo iskanje smisla: psiholog Viktor E. Frankl opisuje, kako najti smisel življenja tudi v najtežjih okoliščinah po svoji izkušnji v taborišču med 2. svetovno vojno. Gre za globoko in navdihujoče delo, ki spodbuja razmišljanje o pomenu trpljenja, upanja in življenjskih ciljev.
6. Umetnost ljubezni: Erich Fromm raziskuje naravo ljubezni z različnih vidikov – ne samo romantične ljubezni, temveč tudi ljubezni do sebe, bližnjih in človeštva. Je odlična knjiga za mlade osebe, ki želijo razumeti globlje plati čustvenih odnosov in samih sebe.
7. Priročnik Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?: da, to je priročnik za mlade v okviru projekta To sem jaz, ki ti lahko pomaga pri prepoznavanju znakov morebitne stiske in odzivanju nanjo. Več si lahko prebereš tukaj.
To je seveda samo nekaj priporočil knjig, ki so meni bližje. Na tebi pa je, da se odločiš, kaj te najbolj zanima in pritegne - tu ni napačne odločitve. Upam, da ti predlogi vsaj malo olajšajo izbiro in najdeš nekaj pravega zase. Sporoči, če bi želela kaj drugega.
Želim pa ti prijetno branje in obilo novih ter globokih uvidov.
Patricija Knez, mag. psihologije