Vsebina je skrita.
Ja
Jaz25
Ker je za tem svetovalka včeraj poslala še eno pošto domov včeraj je prispelo poslan je bil konec maja ..bomo zdaj malo reševali preko osebe naprej ,ki me je napotila k njej..
Ker to ni več želja po pomoči ampak.nadzorovanje, nadlegovanje..ipd...
Hvala,lp
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Živijo!
Čeprav ne poznam vseh podrobnosti tvoje situacije, iz tvojega zapisa čutim, da te je odnos s svetovalko na uradu za socialno delo zelo pretresel.
Lahko si ponosna nase, da si pokazala pogum in vztrajnost za reševanje situacije. Prav je, da si postavila mejo in, da si prepoznala, da to kar se je dogajalo ni bilo vredu. Zelo dobro je, da se zadeva ureja naprej, preko osebe, ki ji lahko bolj zaupaš.
Opisuješ, da si ob tem izgubila dostojanstvo in samozavest. To je čisto razumljivo, če si bila več mesecev izpostavljena psihičnemu nasilju. Pomembno je, da si našla možnost rešitve in lahko začneš vračati moč nazaj k sebi. To je proces, ki lahko zahteva nekaj časa, sočutja do sebe in nekaj podpore.
Spodaj ti prilagam nekaj avtorjev, ki se v slovenskem prostoru dotikajo tematike samozavesti, lastne vrednosti in osebne moči, in sicer: Alenka Rebula (priznana strokovnjakinja s področja psihologije in pedagogike), Vesna V. Godina (antropologinja), Kristijan Musek Lešnik (priznan strokovnjak za področje pozitivne psihologije, osebne rasti in motivacije), Milena Miklavčič (raziskovalka življenja žensk), Melita Kuhar (njena dela so priljubljena med tistimi, ki okrevajo po čustveno težkih odnosih) in drugi.
Na spletu lahko sama poiščeš še številne druge avtorje/knjige/videe, tako slovenske kot tuje, ki ti bodo pomagali glede na tvojo trenutno stisko. Pomembno se mi zdi, da tudi sama raziščeš raznolike avtorje in njihove vsebine, saj boš sama najbolje prepoznala, katera vsebina ti je blizu in ti bo najbolje pomagala.
Spodaj ti pošiljam še preproste, a učinkovite vaje za krepitev samozavesti, zaupanja vase in vračanja notranje moči. Lahko jih delaš vsak dan ali občasno, ob mirnih trenutkih. Pomembno je, da si ob tem sočutna do sebe, nič ne siliš, ampak gradiš proces z majhnimi koraki. Te vaje sam sama spoznala v času študija, branja, raziskovanja. Nekaterim posameznikom ustrezajo, drugim spet ne. Zagotovo pa so vredne preizkusa.
1. VAJA 1: »Kaj danes cenim pri sebi?« - Vsak večer lahko zapišeš 3 stvari (ali poljubno število), na katere si lahko ponosna (npr. danes sem postavila mejo, danes sem si vzela čas zase in podobno).
VAJA 2: Afirmacije – Vsako jutro ali pred spanjem ponovi stavke (kot so npr. moja samozavest ni odvisna od drugih, zaslužim si mir, spoštovanje in toplino in podobno) naglas ali v mislih. Morda se ti stavki na začetku ne bodo zdeli resnični, a z vajo začne um postopoma verjeti vanje.
3. VAJA 3: Pismo sebi iz prihodnosti – Predstavljaj si, da sama sebi pišeš iz prihodnosti. Opiši svoje občutke in kako prepoznavaš situacije. Ta vaja lahko krepi zaupanje v prihodnost, lahko ti daje boljši uvid v tvoje občutke in ti tako omogoči soočanje s starimi ranami.
4. VAJA 4: Vaja z ogledalom – Poglej se v ogledalo in sama sebi povej npr. zaupam si, nihče me nima pravice poniževati in podobno. Ta vaja ti lahko pomaga ustvarjati notranjo vez s sabo. Ob večkratnem ponavljanju boš stavkom začela verjeti in to ti bo omogočalo ponovno grajenje samozavesti.
5. VAJA 5: Pisanje dnevnika – Ustvari si dnevnik, zvezek, kamor lahko zapišeš svoje misli, ideje, spomine oziroma karkoli, kar ti leži na duši. Nekaterim posameznikom zapis občutkov omogoči boljši uvid vase in tako lažje prepoznajo na čem še morajo delati, kaj jim še povzroča stisko in podobno.
Poleg tega obstajajo še tehnike vizualizacije, sprostitvene dihalne vaje in številne druge metode za soočanje s stiskami. Spet te spodbujam, da različne metode podrobneje raziščeš še sama in preveriš kaj bi tebi najbolj ustrezalo.
Verjamem, da ti v takšni situaciji ni lahko. Kljub temu je zelo pomembno, da zdaj postavljaš sebe na prvo mesto in da o situaciji govoriš in iščeš poti naprej. Če potrebuješ še kakšen nasvet, pa se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja