Živjo!
6 let treniram jahanje v manjšem klubu. Tam mi je ful všeč, ker se razumem s trenerko, ampak se mi zdi, da prepočasi napredujem. Spremljam en večji klub v mestu kamor bom naslednje leto hodila v srednjo šolo in ves čas objavljajo kako hodijo po tekmah. Tam tekmujejo punce, ki so stare toliko kot jaz. Rada bi začela hoditi tja, ampak me je strah, zaradi teh stvari:
1. Strah me je povedati trenerki.
2. Kaj, če tam ne bo drugače kot sem mislila in si bom spet želela nazaj v star klub.
3. Razmišljam, da bi moji trenerki rekla, da bi rada tekmovala in potem bi me ona na to pripravljala. Ampak kaj, če mi ne bo vredu in bom še vedno želela drugam... In potem bo ona mislila, da mi ni ok z njo.
Res sem v dilemi...
Hvala
• Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega vprašanja lahko razberem, da imaš zelo rada svoj hobij, jahanje, in si se le-tega že več let učila v istem klubu, zdaj pa razmišljaš, ali je morda za tvoj napredek bolje, da zamenjaš klub. Skrbi pa te, ali bi bila to prava odločitev in kako bi se na to odzvala tvoja trenerka. Znašla si se torej na razpotju pred pomembno odločitvijo, ko nisi čisto prepričana, kako in kam naprej. Takšne situacije so v življenju pogoste in normalno je, da nas je včasih strah sprejeti kakšno odločitev, ker ne vemo, ali je ta pravilna. Glede na to, da si že sama tako lepo strukturirala tvoje vprašanje, oziroma ga razdelala na podvprašanja, lahko vidim, da si sama o tem že kar precej razmišljala. Če greva lepo po vrsti:
Najprej pišeš, da te je strah svojo odločitev, da se prepišeš v drug klub, povedati trenerki, s katero se dobro razumeš. To je popolnoma normalno, saj si z njo zgradila nek odnos in je ne bi želela prizadeti ali razočarati. Ampak mislim, da trenerji, sploh tisti dobri, običajno razumejo, da imajo njihovi učenci cilje in želje po napredku in so zanje v takšnih primerih veseli. S trenerko se lahko iskreno pogovoriš o tem, kakšne so tvoje ambicije in kako se počutiš. Rečeš ji lahko na primer, da se imaš pri njej super, ampak da si želiš zdaj izkusiti tudi tekmovanja in ti bo to najverjetneje lažje uspelo v drugem klubu. Glede na to, da ima ona kot trenerka veliko znanja s tega področja, jo lahko prosiš tudi za mnenje ali nasvet, da se boš tako lažje odločila. Vsekakor pa sem mnenja, da tvojega morebitnega odhoda ne bo razumela kot, da jo “zapuščaš”, ampak da slediš svojim ciljem. Razmišljaš pa tudi, da bi trenutno trenerko prosila, da te pripravlja na tekmovanja in bi tako napredovala v istem klubu. To je vsekakor dobra ideja, če te v drug klub vleče samo zaradi tekmovanja. Ampak tudi če ti to ne bi bilo dovolj ali če bi kasneje ugotovila, da te še vedno vleče drugam, je to čisto v redu. Želje se spreminjajo, ti pa imaš pravico raziskovati, kje se boš počutila najbolje. Tudi če bi šla drugam, ne pomeni, da misliš karkoli slabega o svoji trenerki ali o trenutnem klubu in prepričana sem, da bi tudi ona to razumela.
Sprašuješ se tudi, kaj bo, če v novem klubu ne bo tako kot si si predstavljala. Na našo srečo so le redkokatere odločitve v naših življenjih “usodne”, kar je zelo prikladno, saj pred veliko odločitvijo skoraj nikoli nimamo zagotovila, da smo se odločili prav. Na tej točki nam torej ostane samo temeljit razmislek o odločitvi in njenih posledicah ter seveda sledenje svojemu srcu. Kar ti želim povedati je, da tudi če ugotoviš, da ti tam ni všeč, to ne pomeni, da si naredila napako. Pomeni le, da si raziskovala, kaj te veseli in kje se počutiš dobro. Vedno imaš možnost, da se vrneš v star klub ali poiščeš tretjo novo pot. Nobena odločitev ni "za vedno" in vedno se lahko ponovno odločiš.
Čeprav se zdi, da gre za veliko odločitev, bi bilo morda smiselno, da si za začetek iskreno odgovoriš na vprašanja: Kaj si pravzaprav najbolj želim? Želim ostati, želim iti, ali želim dati priložnost tekmovanju tukaj? Ko boš skušala odgovoriti na ta vprašanja, pa je pomembno, da poslušaš sebe in svoje želje in prepričana sem, da boš tako našla odgovor na vse svoje dileme.
Če te še kaj skrbi, sem tu tukaj zate, drugače pa ti želim čim več poguma pri odločanju in seveda veliko uspeha v nadaljnji tekmovalni karieri jahanja, kjerkoli se bo že razvila! Lepo bodi.
Lea Figelj, dipl. psih. (un)