Hej, kako poteka prvi pregled pri klinicnem psihologu? A ze na prvem srecanju resujes teste?
• St
Stella
Hejjj . Pri meni je bilo tako  da se je najprej pogovorila psihologinja z(ali s nevem) z staršem ki je s tabo oziroma odraslim otrok l dobi vprašalnik in to je bolj ko ne to pol te še vpraša par vprašanj v zvezi s tvojo težavo(razlogom zakaj si prišel/a) npr.mene je vprašala če sem že kdaj pomislili da bi si kaj naredila ,če mam apetit... pač odvisno od razloga zakaj si tam . Ja 100% ti bodo že dali vprašalnik prvič pa verjetno če hodiš v šolo tudi za učitelje.
Upam da sem pomagala . Srečno:)
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdrav,
sprašuješ o klinično psihološkem pregledu. Vse je povezano s ciljem oz. namenom obravnave, torej od težav zaradi katerih je klient napoten na obravnavo. Gre za terapevtsko ali diagnostično obravnavo.
V vsakem primeru je vedno najprej pogovor oz. uvodni intervju. Glede na ugotovljena dejstva sledi nadaljnja obravnava, v katero so vključene tudi psihološke preizkušnje - testi. Vsekakor pa te klin. psiholog seznani s potekom obravnave, namenom in tudi o tem, katere psihološke preizkušnje sledijo. Nič se ni treba bati.
Upam, da boš kmalu na vrsti. Vse dobro ti želim.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka
• jj
jjj
Pozdravljeni
Mene pa zanima kako pogosti so potem pregledi pri klinicnem psihologu? In kdaj se potem zacne psihoterapije? A na zacetku je samo diagnostika? Npr jaz ze hodim k psihiatru zdaj pa cakam se na kl. psihologa a pol mi ne bo treba vec hoditi k psihiatru ali psihiater rabi podatke o psiholoskih testih? se opravicujem za toliko vprasanj :)
• Uredništvo
Jožica Barborič
Odgovor svetovalke:
Zdravo,
zelo prav je, da sprašuješ, saj gre vendar zate in rada odgovorim na tvoja vprašanja.
Če sem sedaj prav razumela, te je psihiater napotil na pregled h kliničnemu psihologu. V tem primeru gre najverjetneje za psihodiagnostiko. Po opravljenem pregledu klinični psiholog napiše izvid, ki ga pošlje psihiatru oz. drugemu napotnemu strokovnjaku. Koliko obiskov pri kliničnem psihologu bo potrebnih, je odvisno od zahtevnosti psihodiagnostike, psiholoških preizkušenj, ki jih bo strokovnjak uporabil. Verjetno pa vsaj dva. Običajno psihiater in psiholog  sodelujeta, gre torej za timsko delo in po opravljenem psihodiagnostičnem procesu se posvetujeta ali skupaj odločita o načinu nadaljnje obravnave. Če sta zaposlena v različnih ustanovah, sodelovanje ni tako zelo tesno, vsekakor pa dobi psihiater klinično psihološki izvid. Psihoterapijo lahko izvaja eden ali drugi. Ko se srečaš s strokovnjakom, h kateremu si napotena, imaš vso pravico tudi njega vprašati o vsem, kar ti v zvezi s pregledom in tvojimi težavami ni jasno. Soočen s strokovnjakom, človek zaradi stresne situacije pogosto pozabi, kaj je želel vprašati. Zato je priporočljivo, da si vprašanja napišeš in jih imaš s sabo.
Želim ti vse dobro, pazi nase in ostani še naprej radovedna (s tem mislim na zastavljanje vprašanj).