vem da verjetno zveni kot malo neumno vprašanje.. ampak kje lahko sploh spoznam koga? šolam se od doma, zato sošolci ne pridejo v poštev. imam samo eno prijateljico še iz oš, s katero se včasih druživa, drugače pa poznam ljudi samo preko interneta (vsi iz tujih držav). v preteklosti sem poskušala se vpisati na kakšne aktivnosti, npr. lansko leto tečaj risanja, ampak mi nikoli ne uspe niti začet dejanskega pogovora ki ni samo "small talk" z nekom, kaj šele navezat nek stik. imam socialno anksioznost in mi je zelo neprijetno v družbi, ponavadi se držim bolj zase in samo upam, da bo kdo drug prvi pristopil do mene. težko mi je vedno ko grem sama ven npr. v center mesta, v nakupovalna središča, itd. in vidim vrstnike v skupinah prijateljev in vsi zgledajo kot da se imajo fajn; vedno se začnem počutit še bolj nesigurna in osamljena.
kako lahko torej nekdo kot jaz kje najde družbo, vrstnike ki bi me razumeli in ne bi bili nesramni? sem 17, zato "it ven" ali pa dating apps tudi niso možnosti. težko mi je, pogosto se počutim osamljena in odrinjena od družbe, in to še dodatno vpliva na težave ki jih imam.
• Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
čutim tvojo stisko, saj je navezovanje stikov v obdobju mladostništva lahko precej težko, še sploh če so prisotne težave s socialno anksioznostjo. Vendar zapomni si, da je v Sloveniji veliko ljudi, ki se soočajo s podobnimi težavami, te razumejo in bi se z njimi ujela. Sprašuješ pa se kako navezati stik z njimi in jih spoznati v živo in ne le preko spleta.
Omenjala si, da si se že poskusila priključiti različnim krožkom, vendar tudi nisi uspela z nobenim navezati stika. Pomembno je, da ne obupaš, ampak vztrajaš ter iščeš nove možnosti. Na misel mi je prišlo prostovoljno delo. Navadno prostovoljna dela omogočajo prijetno okolje in nudijo možnost spoznavanja drugih ljudi in prostovoljcev. Je tudi dobra izkušnja za vse življenje iz katere lahko stopiš bolj samostojna in opolnomočena. Druga možnost je, da si poiščeš kakšno študentsko delo, ki ti bo nudilo priložnost spoznavanja drugih.
Omenila si, da imaš eno prijateljico iz osnovne šole. Ima ona morda še kakšne druge prijatelje in bi se kdaj lahko skupaj družili? Bi lahko s prijateljico skupaj kam šli in koga spoznali? Do drugih ljudi namreč lažje pristopimo, če imamo ob sebi koga, ki nas podpira in spodbuja.
Ljudje potrebujemo stike z drugimi, saj smo družabna bitja. Še sploh pa je to pomembno pri tvoji starosti. Morda bi ti lahko kakšen tečaj/delavnica urjenja socialnih veščin lahko pomagal pri tem, da boš bolj suverena pri navezovanju stikov.
Upam, da si v odgovoru našla kakšno koristno idejo. Srečno na tvoji poti.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja