Pozdravljeni.
Pred kratkim sem dopolnila štirinajst let in zase lahko rečem, da sem za svoja leta precej samostojna in razumevajoča.
Že dolgo pa si res močno želim imeti fanta. Nisem zadržana, saj do sošolcev znam pristopiti brez težav. Problem je, da večina mojih vrstnikov ne razmišlja tako kot jaz in ljubezen jim še ne pomeni preveč, zato se zanjo tudi ne zanimajo.
Ne vem, kje lahko najdem primernega fanta. Rada bi, da bi bil strpen, razumen, strasten, ljubeč in zvest. Sama nosim te vrline v sebi, zato bi rada, da jih ima in se jih zaveda tudi moj fant.
Prej še nisem bila v zvezi, sem pa imela nekaj simpatij. Všeč so mi bili nekateri fantje, preden sem o njih izvedela več. Ko pa sem se pozanimala, sem spoznala, da niso bili pravi zame. Večina jih je kadila in na spolnost gledala z drugega kota.
Z mojim bodočim fantom si želim izmenjati osebne želje, sanje in čustva. Ko bo prišel čas, se želim z njim poljubljati in dotikati. Zanima pa me, kdaj bi bil pravi čas za spolni odnos. V Sloveniji moram za to dopolniti 15 let. Kaj, če si bova res všeč in se bova močno privlačila? Je narobe, če bi se to zgodilo prej?
Hvala za vaš odgovor.
• An
Aneja
Pozdravljena.
Na srce ti polagam, da ne hiti. Zaradi mojih lastnih izkušenj. Si še mlada, časa imaš več kot dovolj. Ko bo pravi čas, boš spoznala fanta zase - pri teh letih ni še pravi čas.
Lepo bodi še naprej.
• Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala. Za prvi spolni odnos ni nikoli prepozno, je pa lahko kar prevečkrat prehitro. Ko boš dobila fanta, bo najbolje, da se najprej kakšno leto ali dve spoznavata. Se pogovarjata, hodita na sprehode in druge zmenke, šele nato priporočam spolno intimnost, še posebej pri tvoji starosti. Nikamor ne hiti, naj se ti ne mudi, saj boš imela še vse življenje čas raziskovati spolnost. Pomembno je, da se lahko s partnerjem pred prvim spolnim odnosom odkrito pogovoriš o tem, kaj si želiš in česa ne. Iz tega sledi tudi, da moraš dobro poznati samo sebe. Potrebno se je pogovoriti tudi o ustrezni zaščiti.
Pri 14 ali 15 letih je mnogo mladostnikov še precej nezrelih, zato lahko hitro pride do napačnih pričakovanj, premajhne odgovornosti ali resnosti. Še posebej pri fantih. Starostna meja 15 let je bila postavljena glede na priporočila strokovnjakov - pred 15. letom starosti namreč mladostniki še niso dovolj zreli, da bi bil spolni odnos prijetna izkušnja. Če s prvim spolnim odnosom hitiš, se lahko zgodi, da morda čustveno nanj eden ali oba partnerja še nista pripravljena. To lahko povzroči strah pred nadaljnjimi spolnimi odnosi, včasih celo travmo.
Seveda je končna odločitev o tem, kdaj boš doživela prvi spolni odnos, tvoja, vendar vedi, da ničesar ne zamujaš. Ob prvem spolnem odnosu morata biti oba partnerja tudi dovolj zrela, da se zavedata možnih negativnih posledic spolnosti, npr. neželene nosečnosti ali spolno prenosljivih okužb. Do prvega spolnega odnosa naj pripelje vzajemna ljubezen in spoštovanje, saj bo le tako prvi spolni odnos lepa izkušnja.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije
• vz
vzdevek
Tudi jaz imam podobne izkušnje. Podobno zgodbo imam.
• sp
spapa
tudi jaz sem doživela podobno...