Pozdravljeni,
Ne dolgo nazaj se mi je zgodilo da sem v šoli doživela panični napad. Res je prišlo iz ničesar in res nevem. to se je zgodilo prvič in ne vem zakaj. Vsak dan se počutim slabše in ne vidim razloga da bi se nasmehnila.
Vsaka majhna malenkost me skoraj spravi v jok. Staršem ne upam povedati kako se počutim ker me je strah njune reakcije in niti ne vem kaj bi rekla.
Vsak dan čutim manj razlogov, da grem iz sobe, morala bi narediti nalogo ampak nimam nobene energije ali motivacije za to.
Nevem kje naj najdem še pomoč, obrnila sem se na šolsko svetovalno delovko, četudi mi pomaga se še vedno po incidentu ne dolgo nazaj počutim zelo slabo in nič kar me je prej razveselilo me ne.
He
Hej
Si probala poklicati Tom telefon? To da hodis svetovalni delavki je zelo dobra stvar.
rekla si da ti pada energija in da nimas motivacije. Kaj pa da si nardis plan? Recimo ko prides iz sole si uzemes pou ure ( recimo) za pocitek potem pa po pocitku gres delati domaco nalogo, po domaci nalogi delas svoje stvari nato pa delas se svoje hobije?
ce nimas hobijev ti priporocam da si jih najdes ( risanje, barvanje, sprehodi ipd) najdi nekaj v cemer si dobra oz kar te veseli
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Opisuješ, da si doživela panični napad in da se v zadnjem obdobju počutiš slabo, nejevoljno. Panični napad, ki pride »iz nič« te lahko močno prestraši, občutki jokavosti in pomanjkanja energije pa so lahko obremenjujoči. Zdi se mi zelo pomembno, da si nam to zaupala, kar je prvi korak k iskanju rešitev. Dobro je, da si se že obrnila na šolsko svetovalno delavko. Čeprav se ti v tem trenutku zdi, da še ni dovolj pomagalo, to ne pomeni, da pomoč in pogovor ne delujeta. Včasih potrebujemo malo več časa ali pa več različnih oblik podpore hkrati.
Praviš, da te vsaka majhna malenkost spravi v jok. V kolikor čutiš, da moraš napetost sprostiti z jokom, to preprosto stori, saj se na ta način razbremeniš teže, ki jo nosiš v sebi. Vsa živa bitja občutimo žalost, tudi živali. Večina sesalcev izraža žalost, razočaranje ali jezo na svoj način. Človek pa je edino bitje, ki je naučeno, da bi moral svoja čustva brzdati ali jih potlačiti, vendar to ni dobro. Jok je nekaj, kar bi si morali večkrat privoščiti, če se želimo iskreno izražati. Tlačenje čustev (tudi zaviranje joka) lahko nadalje povzroči psihološke in fizične težave, zaradi blokad na čustveni strani, ki se lahko nato prenesejo tudi na fizično raven. Imej v mislih, da je jok zdravilen in bi moral biti tako naraven, kot je naš smeh, če tako v tistem trenutku čutimo. Če v telesu čutiš napetost, je to običajno zaradi potlačenih čustev, ki se nabirajo v tebi. Da bi jih opustila, ni dovolj, da to storiš le z mislimi, ampak je treba to storiti tudi fizično – s solzami, ki želijo na plano. Z jokom lahko tudi ugotoviš kaj se skriva za tvojimi emocijami in na telo blagodejno, očiščevalno deluje.
Omenjaš, da te je strah povedati staršem. To je pogost občutek. Mogoče ti ni treba povedati vsega naenkrat. Lahko začneš z enim kratkim stavkom, npr.: »Zadnje čase se ne počutim dobro in bi potrebovala pogovor, pomoč.« Lahko prosiš tudi šolsko svetovalno delavko, da ti pomaga poiskati podporo. S temi občutki ne ostajaj sama. Morda bi bilo koristno, da si poiščeš zunanjo strokovno pomoč – psihologa, terapevta, ki ti bo lahko nudil podporo. Razbremenilni pogovori nam lahko pomagajo razumeti, uravnavati lastne občutke in oblikovati strategije za lažje soočanje s stresnimi situacijami. V Centru za psihološko svetovanje POSVET nudijo brezplačno podporo po celotni Sloveniji. Zberi pogum in jim napiši sporočilo za vključitev na e-naslov info@posvet.org.
Dandanes imamo na voljo tudi veliko sprostitvenih tehnik, ki se jih lahko poslužiš za lažje soočanje z življenjskimi izzivi. Toplo priporočam uporabo priročnika Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, kjer so predstavljene veščine za vsak dan in viri opore v stiski za mlade. Najdeš ga na tej povezavi. Kadar ti misli zbežijo drugam, lahko uporabiš tudi počasno dihanje kot neke vrste privez/prizemljitev. Naredi nekaj počasnih vdihov in izdihov (izdih naj bo daljši kot vdih), poskusi z meditacijo, vizualizacijo ali drugimi tehnikami sproščanja, ki so navedene v priročniku in na spletu. Izberi takšno, ki ti je všeč in ti prinaša olajšanje.
Dajem ti 10-dnevni izziv. Vsak dan (najbolje vsak večer) vzemi list papirja in nanj napiši 5 pozitivnih stvari, ki so se ti zgodile tekom dneva (to je lahko čaj, ki si ga v miru spila, skupen obrok z osebo, ki jo imaš rada, sonce, sprehod, skratka karkoli, za kar si hvaležna in izpolnjena v posameznem dnevu).
Si edinstvena in neponovljiva. Ni treba, da greš skozi to sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja. Srečo nosiš v sebi, zato nikoli ne obupaj, čeprav se ti bo včasih zdelo, da je pot neskončno dolga.
Upam, da boš med zgoraj navedenimi predlogi našla kaj koristnega zase.
Želim ti vse dobro iz srca in veliko poguma.
Objemam te na daljavo.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij