Zdravo!
Prihajam v najstniška leta in se mi včasih zahoče da bi spoznala kakšnega fanta.
Všeč so mi umirjeni in prijazni fantje. Prosim če mi priporočate kje ga naj najdem in kaj mu potem rečem.Če so mi všeč umirjeni fantje, kaj mi priporočate na kakšno dejavnost naj grem? Poleg dejavnosti, kam ga lahko še grem iskat? ali poznate kakšen spletni program kjer se spoznavajo mladi ali si dopisujejo? Živim na podeželju in tukaj ni nobenih pravih fantov zame. Zelo sem že nestrpna in malo zskrbljena ker ga ni in ni.
????
???? Hvala l.p.
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da te zanima spoznavanje fantov, vendar ne veš točno, kje najti pravega fanta zase. Povsem normalno je, da si želiš spoznati nove ljudi, splesti nova prijateljstva, ki bodo mogoče vodila tudi v kaj bolj romantičnega. Ampak nikamor se ti ne mudi – najprej je pomembno, da spoznaš sebe in svoje interese, fantje pa bodo prišli, ko bo pravi čas.
Všeč so ti umirjeni in prijazni fantje – zagotovo so že kakšni okoli tebe ali na tvoji šoli. Sklepam, da bi lahko taki fantje bili vključeni v glasbeno šolo, šahovski krožek, živalovarstveni krožek, knjižne klube, prav tako pa športne dejavnosti (čeprav so vanje pogosteje vključeni živahnejši fantje). Spodbujam te, da se vključiš v take dejavnosti, vendar zgolj, če tudi tebe zanimajo, in ne samo zaradi razloga, da bi tam spoznala fanta.
Ko boš spoznala fanta, ki ti je všeč, je najpomembneje, da se najprej dobro spoznata in da ugotoviš, kaj je tisto, kar ti je na tem fantu najbolj všeč. Zelo pomemben temelj, preden se spustiš v romantično razmerje, je dobro prijateljstvo in poznavanje. Povprašaj ga po interesih, kaj rad počne v prostem času, ali ima podobne hobije kot ti, itd. Ne skrbi, pogovor se razvije spontano, zato ti ni potrebno imeti v naprej pripravljenih tem za pogovor. Skoraj vedno s sogovorcem najdeš skupno temo.
Ker živiš v majhnem kraju na podeželju, kjer je manj ljudi, je lahko težje najti vrstnike, s katerimi bi postala prijateljica. Zato se lahko udeležiš kakšnih poletnih taborov (npr. v gorah, na morju, likovni tabori itd.), izmenjav ali kakšnih dogodkov, ki se dogajajo v bližnjem večjem mestu. Priporočam ti, da se čim več udeležuješ različnih aktivnosti v živo. Mnogokrat mladinski centri (če obstaja kakšen v bližini tebe) organizirajo kakšne zanimive aktivnosti, ki privabijo tvoje vrstnike. Mogoče se tako odpre priložnost, da spoznaš nove ljudi.
Kar se tiče spletnih programov, žal ne poznam nobenega zanesljivega, ki bi ti omogočil spoznavanje drugih. Hkrati ni priporočljivo, da spoznavaš ljudi preko interneta, ker je lahko to zelo nevarno in moraš biti zelo pazljiva. Lahko ti priporočam spletno stran PenPal (https://penpal.me/), ki je platforma, kjer te preko algoritma poveže s podobno mislečimi posamezniki na podlagi kombinacije jezika, lokacije, interesov, hobijev in preferenc. Vsa komunikacija poteka preko pravih, natisnjenih razglednic, poslanih po pošti. Razglednico lahko oblikuješ tako, da dodaš fotografijo in napišeš sporočilo, potem pa jo upravljalci spletne strani natisnejo in pošljejo prejemniku. V celotnem procesu se ne razkrije tvojega naslova, torej osebni podatki niso razkriti.
Rada bi te opomnila, da se ne obremenjuj preveč, če še nisi spoznala pravega fanta. Si še zelo mlada, v tvoje življenje pa bo prihajalo vedno več novih ljudi. Tudi ko boš prišla v srednjo šolo, bodo okrog tebe novi ljudje in nove priložnosti, da spoznaš pravega fanta. Ljubezen se navadno zgodi spontano, ni je potrebno zelo aktivno iskati. Zato ne skrbi in uživaj v vsakem trenutku, ki ti je na voljo. V tem času spoznavaj nov ljudi, gradi prijateljstva iz katerih se bo mogoče sčasoma razvilo kaj več.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, sem tukaj zate.
Srečno!
Lara Tušek, mag. psihologinja