Kdaj nej se po vašem mnenju začnem briti?
In kako začeti pogovor o podobnih rečeh s starši?
• Lu
Lukas
Zdravo!
Če si fant in govorimo o britju brade, potem se začni briti ko ti začne rasti brada in to postane potrebno. Poseben pogovor na to temo po moje ni potreben, pri fantih je dokaj razumljivo in pogosto, da se brijemo, lahko pa si tudi pustiš brado, v kolikor ti je to všeč.
V kolikor pa kot fant govoriš o britju telesa, ali pa mogoče tudi okoli spolovil pa vprašanje postane rahlo težje. Osebno se mi zdi britje po večini telesa nepotrebno, saj dlake ne glede na svoj izgled, vseeno služijo svoji funkcionalnosti. V večini primerov so tudi nemoteče, prav tako pa je poraščenost med moškimi v družbi popolnoma normalna. Če pa vseeno meniš, da je britje del tvoje osebnosti in se želiš briti, ti priporočam, da staršem predstaviš svoje želje in razloge zaradi katerih si želiš britja, da bodo lažje razumeli tvojo situacijo. Če pa je področje manjše ali navadno skrito pa morda niti ne bodo opazili.
Kar se tiče deklet pa mogoče bolje, da ti odgovori kakšno dekle samo, ker osebno s svoje perspektive težko komentiram. Mogoče rečem le to, da s poraščenostjo telesa ni čisto nič narobe, če pa je to nekaj kar si res želiš pa se potrudi in staršem predstavi vse svoje poglede, zaradi katerih meniš da je britje potrebno. Drugače pa res vprašanje boljše za sovrstnice.
V vsakem primeru, pa tako pri fantih kot pri dekletih dlake rastejo in v kolikor ti trenutni izgled ni všeč, je potrebno le počakati nekaj mesecev, da se situacija vrne v originalno stanje.
Lukas
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
enoznačnega odgovora na tvoje vprašanje o tem, kdaj je primeren čas, da pričneš z britjem, ni. Tukaj gre za individualno odločitev. Ker se s tem srečuješ prvič, bi bilo dobro, da se o tem seveda pogovoriš s starši, ter da se skupaj odločite, kdaj bi bilo britje smiselno. Znali ti bodo svetovati, kako se izogniti morebitnim zapletom in kako to storiti na varen način.
V kolikor te poraščenost močno moti in se v svoji koži ne počutiš dobro, to vsekakor izrazi svojim staršev. Sprašuješ se, kako z njimi sploh začeti pogovor o takih in drugačnih rečeh. Verjamem, da ti je morda neprijetno govoriti o tem, pa vendar sem prepričana, da večina staršev tako ali tako pričakuje, da se bo otrok slej kot prej z odraščanjem začel zanimati za tematike kot je zunanji izgled (poraščenost). Sicer pa ni o tem govoriti čisto nič sramotnega ali čudnega. Poraščenost in s tem tudi britje je nekaj povsem normalnega in naravnega. Prav vsi se srečujemo s tem, zato te pogovora o poraščenosti in britju ne rabi biti čisto nič strah ali sram.
Normalno je, da se šele navajaš na telesne spremembe, ki se pojavijo v času odraščanja in da imaš o njih morda številna vprašanja. Vloga staršev je, da te pri tem vodijo in ti pomagajo, zato le pogumno.
Prijeten vikend ti želim,
Amadeja Jurič, mag. psihologije