Živijo!
Imam  majhen problemček.
Stara sem deset let in ne vem ali sem zaljubljena ali ne.
Kako naj mu pokažem da mi je všeč?
Če mi sploh je.
Ali je pri desetih že primeren čas za imeti fanta ?
Moje sošolke so ga že skoraj vse imele nekoč.
To me je čisto vrglo iz tira.
Upam da na to obstaja kakšen odgovor in hvala ker ste prebrali vsebino.
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V vprašanju si nam zaupala, da si stara 10 let in nisi prepričana, ali si zaljubljena. Občutki so te vrgli iz tira, zanima pa te, ali je pri desetih letih primeren čas za imeti fanta in kako mu pokazati, da si mu všeč.
Glede na tvoj zapis, verjamem, da so te občutki vrgli iz tira in je zate, to kar doživljaš, popolnoma nepričakovano. V tvojih letih po navadi prvič doživimo občutke všečnosti in zaljubljenosti ter smo zato lahko presenečeni ali pa celo zaskrbljeni. Ali ti je že kdaj kdo bil všeč ali je zate to prvič? V kolikor prvič doživljaš takšne občutke, je popolnoma normalo, da nisi prepričana, ali ti je nekdo dejansko všeč in si še toliko bolj zmedena. Ni preprostega odgovora, s katerim bi ti lahko odgovorila na vprašanje, ali ti je ta fant všeč. Pogosto lahko ob tej osebi začutimo različne telesne znake, ni pa nujno. Ponavadi smo radi v družbi tiste osebe, predvsem pa so nam všeč določene stvari na tisti osebi. Všeč nam je lahko zunanji videz, osebnost, skupni interesi, kakšen odnos ima s prijatelji in še mnogo več. Na tem mestu bi te vprašala, kako dobro poznaš tega fanta? V kolikor nekoga še ne poznamo tako dobro, je smiselno, da se poskusita bolje spoznati, saj boš tako lažje ugotovila, ali si dejansko zaljubljena vanj.
Zanimalo te je tudi, ali je pri desetih letih primeren čas za imeti fanta. Kot si sama povedala, marsikdo pri tej starosti že ima fanta. Nekateri imajo zveze že v času vrtca, nekateri pa imajo prvič fanta šele v času študija ali pa še kasneje. Za biti v zvezi torej ni pravega časa, vsekakor pa je res, da se odnosi tudi spreminjajo z leti. Zveza, v kakršni bi bila s tem fantom zdaj, verjetno ne bi bila enaka kot če si predstavljaš zvezo s fantom, ko boš stara 25.
V kolikor ugotoviš, da ti je fant dejansko všeč pa te tudi zanima, kako mu sporočiti, da ti je všeč. Pri tem je najboljše, da si z njim iskrena, stopiš do njega in se z njim o tem pogovoriš. Zaupaš mu lahko, da ti je prijetno biti v družbi z njim in ti je začel postajati všeč. Vedno se je boljše s to osebo pogovoriti, kot puščati namige, ki jih lahko nekdo drugače razume.
Upam, da sem ti z odgovorom nekoliko pomagala.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja