Zdravo! Sem stara 15 let. Sem prvi letnik srednje sole. Moj problem je, da se vedno pocutim kot da nekaj zamujam.Nikoli negrem na nobeno zabavo, nikoli se mi nic ne dogaja. Zdaj si je moja najboljsa prijateljica dobila fanta, jaz pa imam obcutek da te moznosti nikoli nebom imela. Itak negrem nikoli nikamor da bi lahko koga spoznala, drugam kot pa v solo. Vem da sem se mlada, samo se mi zdi da bojo leta 16,17,18 hitro minila in da se v teh letih nic nebo zgodilo. Zaradi tega imam vedno obcutek kot da zapravljam svoje najstniska leta
• 77
77
Js sm stara 17 let pa tudi sw nikoli nisem imela fanta oz tut se nism bla nikol nq nobenem žuru. Bo ze čas ko bo. Ni se ti treba s tek obremenjevat. Mava itak se cel lajf pred sabo.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem tvojo zaskrbljenost in občutke, da nekaj zamujaš. To je povsem okej, še posebej v najstniških letih, ko so socialni dogodki in razmerja zelo pomembni. Najprej bi rada poudarila, da je vsakdo drugačen in da ni "prave" ali "napačne" poti skozi najstniška leta.
Najprej, o odnosih in druženju: ni nujno, da moraš iti na zabave ali biti v središču družbenega dogajanja, da bi bila srečna ali imela smiselna prijateljstva in razmerja. Kvaliteta je velikokrat pomembnejša od kvantitete. Mogoče bi bilo koristno raziskati druge načine socializacije, ki so ti bolj pri srcu. Klubi, interesne skupine ali športne aktivnosti so lahko odlični načini za spoznavanje novih ljudi. Pri tem se mi zdi pomembno omeniti tudi družbena omrežja, pri katerih lahko večkrat dobimo občutek, da nekaj zamujamo, ker osebe objavljajo le pomembne dogodke in situacije in to ni prava prezentacika njihovega življenja.
Kar zadeva občutke, da zamujaš priložnosti: pomembno je razumeti, da se življenje ne dogaja po nekem fiksnem urniku. Vsakdo ima svoj tempo in svojo pot. Tvoji vrstniki morda doživljajo stvari na določen način, a to ne pomeni, da je to edina ali prava pot. Raziskovanje, kdo si in kaj te zanima, je prav tako pomembno kot druženje z vrstniki.
Nazadnje, v zvezi z občutkom, da zapravljaš svoja najstniška leta: pomembno je ceniti trenutke, ki jih doživljaš zdaj, ne glede na to, kako pomembni ali nepomembni se zdijo. Velikokrat se najbolj dragoceni trenutki zgodijo, ko jih najmanj pričakujemo. Pred tabo so še cela srednješolska leta in verjamem, da se bo zgodilo b tem časy še veliko stvari. Razumem, da ti je sedaj težko, vendar je res pomembno, da se poskušaš čim manj primerjati z drugimi in najdeš svojo pot.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije