Živijo,vpisala sem se na srednjo zdravstveno šolo.vem da je zelo zgodaj nekaj govoriti o faksu ampak zanima me kaj menite kateri faks je nekako najboljši med temi ZDRAVSTVENA NEGA,RADIOLOSKA TEHNOLOGIJA ALI PROTETIK IN OROTIK.
Rada bi delala v zdarsvstvu ker me to veseli,vem da je to želi tekso delo,kadra primanjkuje ampak zdi se mi da če nekja počneš z srcem to človek začuti.
Drugače pa kakšne izkušnje imate iz srednje zdarvetvene nekako se zelo veselim ampka bolj kot same smeri me je strah da nebi bila sprejeta na faks in kaj je dobro da delam v srednji da se moj strah ne uresniči.V osnovni sem bila vsa leta predobra kdaj tudi blizu petice
Hvala na odgovr
• Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Najprej bi rada rekla, da je res lepo prebrati, da že zdaj veš, da te veseli delo v zdravstvu in da si želiš pomagati ljudem. To, da nekaj delaš z veseljem in srcem, je zagotovo dobra popotnica za prihodnost.
Na vprašanje, kateri študij je "najboljši" (zdravstvena nega, radiološka tehnologija ali protetika in ortotika), ti ne morem podati enoznačnega odgovora. Vsaka od teh smeri je drugačna in ponuja drugačno delo. Tisto, kar je najboljša izbira za nekoga drugega, ni nujno najboljša izbira tudi zate. Dobra novica pa je, da imaš pred seboj še nekaj let srednje šole, v katerih boš lahko bolje spoznala različna področja in ugotovila, kaj te najbolj zanima in pri katerem delu se najbolj vidiš.
Srednja zdravstvena šola sicer zahteva kar nekaj učenja, vendar to velja tudi za vse ostale srednje šole. Pomembno je, da vsak najde način učenja, ki mu najbolj ustreza. Nekdo si snov najlažje zapomni z zapiski, drugi z miselnimi vzorci, tretji z razlago na glas ali z reševanjem nalog. Zato ti svetujem, da že od začetka preizkušaš različne tehnike učenja in ugotoviš, katera ti najbolj pomaga, glede na snov. Če si želiš čim bolj povečati možnosti za uspešen vpis na fakulteto, je dobro tudi, da se učiš sproti in da ne odlašaš z učenjem do zadnjega trenutka. Če boš pri kakšnem predmetu naletela na težave, pa čim prej prosi za pomoč učitelje, sošolce ali koga drugega, ki ti lahko razloži snov. Tako boš lažje ohranjala dobre ocene in tudi manj stresa.
Čeprav se ti zdi fakulteta še zelo daleč, lahko že med srednjo šolo obiščeš kakšen informativni dan faksov (ni treba čakati do zadnjega letnika). Tako boš lahko bolje spoznala posamezne študijske programe, poklice in delo, ki ga opravljajo, kar ti bo verjetno precej olajšalo odločitev, ko bo prišel čas za vpis.
Glede na to, da pišeš, da si bila v osnovni šoli uspešna učenka, verjamem, da imaš dobre delovne navade. Če jih boš ohranjala tudi v srednji šoli, se sproti učila in po potrebi poiskala pomoč, imaš dobre možnosti, da boš uspešna tudi pri vpisu na fakulteto.
Upam, da sem ti na vprašanje odgovorila. Če te zanima še kaj, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja