Pozdravljeni,
hodim v deveti razred in čas je, da začnem razmišljati v katero srednjo bi želela iti. Že od vrtca sem hotela pomagati ljudem. Pri petih letih sem hotela biti logoped, pri desetih kriminalist, zdaj pa že dobrih 4 let proučujem psihologijo. Sama veliko raziskujem in me res navdušuje. Če sem bolj precizna je forenzična psihologija res tisto kar me najbolj pritegne. Lahko rečem, da sem se sama veliko naučila ampak je to, seveda le en res majhen delček.
Na šolo prihajajo razni svetovalci za srednje šole, ampak meni iskreno ne pomagajo nič. Ne vem, če bi v gimnaziji pridobila tisto znanje, katero bi mi lahko bila "podlaga", da bi lahko šla študirat psihologijo.V bistvu sem tudi samo o gimnaziji tudi razmišljala.
Res bi mi prav prišlo, če bi mi lahko pomagali pri določitvi za srednjo šolo.
Hvala vnaprej!!
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena kokica :),
Zelo lepo in pohvalno, da imaš toliko različnih interesov in da poglabljaš svoja zanimanja, pridobivaš na razgledanosti in samoiniciativno bereš o različnih temah. Prav imaš, da si z izbiro srednje šole že do neke mere lahko določiš, kam boš potem lahko šla študirati. Hkrati te pred študijem čaka še eno zelo barvito in intenzivno obdobje šolanja na srednji šoli, med katerim se bodo tvoji interesi morda še spremenili, poglobili, razširili. Glede na to, kateri študiji so te zanimali do sedaj, ti vsekakor priporočam vpis na gimnazijski program. Z ozirom študija je pri izbiri srednje šole najbolj pomembno to, kakšno maturo se opravlja na koncu srednje šole. Na strokovnih šolah dijaki namreč opravljajo poklicno maturo, po gimnazijskem programu pa splošno. Splošna matura omogoča vpis na vse študije, medtem ko imajo dijaki s pridobljeno poklicno maturo nekaj omejitev. Če bi se želela vpisati na študij psihologije ali logopedije, boš vsekakor potrebovala splošno maturo.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije