Zdravo
Stara sem 21 let in še vedno ne vem kaj bi počela/študirala v življenju.
Hodila sem na srednjo poklicno in se sekirala zaradi predmetov, ki mi niso šli.
Padla sem maturo in jo popravljala v jesenskem roku, zato sem izgubila statu dijaka. Nikamor se nisem vpisala, ker nisem vedela kam in če bom maturo popravila. Imam V. stopnjo izobrazbe. Po srednji sem se odločila za pavziranje, sodelovala pri prostovoljskih projektih, ki so padli v vodo zaradi prvega lockdowna. Potem so mi splahneli prihranki in sem se zaposlila v trgovini, naredila vozniški izpit. Zdaj pa sploh ne vem kaj bi. Ostanem tukaj, grem v drugo trgovino, grem na faks? Na večini bi rabila splosno maturo. Sploh ne vem kaj me zares zanima in kakšni so moji hobiji.
Letos sm šla na informativne za fakse, ampak me nič ni precej navdušilo. Rada bi ša mogoče na kakšno izmenjavo, a si v tujino ravno ne upam.
Tako da ja. Sploh nimam pojma. -
Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalca:
Zdravo,
če prav razumem, imaš težave z odločanjem kako naprej. Seveda ti tukaj ne morem povedati, kaj je tisto, kar bi ti lahko opravljala v življenju - to je nekaj kar moraš ugotoviti sama. Predlagam, da si zapišeš področja, ki te zanimajo. Ali imaš rada delo z ljudmi, živalmi, računalniki, imaš rada umetnost, glasbo, matematiko, jezike. Zapiši si kaj so stvari, ki ti gredo dobro in ki bi jih želela delati v življenju. Zapiši pa tudi področja, ki jih ne želiš delati (na primer: ne preneseš krvi, nisi dobra v računanju ipd.)
Nato pobrskaj po spletu, katere šole ponujajo izobraževanje v teh smereh in kakšni so pogoji, da se lahko vpišeš na njih. Še vedno lahko greš opravljati maturitetni tečaj in pridobiš splošno maturo. Fakultete imajo na svojih spletnih straneh veliko informacij glede programov, ki jih ponujajo.
Glede izobraževanja v tujini povprašaj koga, ki je že šel, sigurno bo z veseljem delil izkušnjo s teboj. Tako se boš lažje odločila ali je to nekaj zate.
Vse dobro.
Barbara Plazar, mag. profesorica pedagogikeCitiraj