Zdravo,
torej pocasi koncujem studij fizike. Nevem kaj potem. To sem sel studirat ker sem bil pac dost pameten. Imel sem rad matematiko (gimnazijsko) in sem potem sel to, ker nisem hotel zamo matematike. Iskreno pa me to ne zanima. Mislil sem da bom po studiju programer, ampak me to res ne zanima in zelo slab sem v tem. Tudi faks sem tako receno spackal, malo prepisal malo na piflal, malo korone, pa je slo mimo. Zdaj pa nevem kaj naj, nic me ne zanima, po eni strani sem se matral na faksu, da bom zdej nic. Nevem kako naj vem kaj hocem? Nevem a naj zamenjam kariero? Nevem kaj bom delal ko koncam z diplomo?
• Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen "Fizik"
veseli nas, da si se obrnil na nas s svojim vprašanjem oz. dilemo. Pišeš, da končuješ študij fizike in ne veš kaj potem. Praviš tudi, da te nič ne zanima. Razmišljaš tudi o tem ali bi zamenjal kariero.
Po zaključku srednje šole določeni dijaki ne vejo kaj jih res veseli, kaj bi počeli v življenju in kaj bi študirali. Tudi po zaključku izbranega faksa nekateri ne vejo kaj bi počeli oz. niso sigurni ali je to res tisto kar si želijo početi. S tem ni nič narobe. Odločiti se pri 15 - ih letih kaj bi rad študiral in nato počel v življenju, velikokrat res ni lahko. Skozi odraščanje in dozorevanje se naše želje in interesi lahko spremenijo in tudi s tem ni nič narobe.
Morda si vzameš čas za premislek kaj bi rad počel. Morda si poiščeš v tem času neko priložnostno delo, vmes pa skušaš raziskati katera področja so ti zanimiva, kaj te veseli, kaj morda rad počneš. Lahko si tudi poiščeš službo v povezavi s študijem, katerega si končal in vidiš ali to res ni zate. Trenutno je na trgu dela povpraševanje po številnih profilih delavcev, tako da verjamem, da bi si lahko poiskal neko službo. To, da si zaključil študij fizike, kaže tudi na tvoje znanje in verjamem, da bi ga kje lahko pokazal in nenazadnje tudi unovčil.
Morda pa potrebuješ čas in odklop od vsega. Če rad odkrivaš nove kraje, dežele in če ti finance dopuščajo, se lahko podaš tudi na kako potovanje in morda v tem času dobiš kak navdih, idejo, kaj bi bilo tisto, kar bi rad počel.
Česar koli se boš lotil, vedi, da vedno lahko poiščeš kaj drugega, se izobraziš v drugo smer ali počneš povsem druge stvari.
Želim ti prijetno raziskovanje samega sebe ter svojih interesov in želja.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka
• Fi
Fizik
Hvala za odgovor. Dodaten problem je, da nimam ravno veliko znanja. To se mi zdi najvecji problem. Prvi letnik je bila korona, online izpiti. Potem sem malo packal naprej, znanja zares nisem dobil. Pac sem se moral uciti, ampak znanja pri tem nisem dobil nic. Zdaj je pa itak chatgpt in vse naredim s tem.
• Uredništvo
Katja Frelih
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen "fizik",
sem vesela, da si ponovno pisal. Morda najprej razmisliš o tem, kaj bi sploh rad počel in potem skušaš najti nekaj povezano s tem. Glede na to, da na mnogih področjih iščejo delavce, verjamem, da bi lahko našel neko delo, če si tega želiš. Morda lahko poiščeš tudi delo, kjer ni potrebno neko posebno znanje, ampak se ga z nekaj izkušnjami, pozitivnim pristopom in željo, lahko priučiš. Morda bi te zanimalo kaj v povezavi z gostinstvom, turizmom, trgovino, proizvodnjo. Prihaja čas, ko bo na voljo precej sezonskih zaposlitev in morda razmišljaj tudi v tej smeri. Morda si poiščeš začasno delo, v tem času pa razmisliš kaj bi si želel naprej - ali je to študij v drugo smer, redna zaposlitev v nečem, kar te veseli... Si kaj razmišljal v tej smeri, da bi svoje znanje fizike (verjamem da znanje za osnovne in srednje šoe imaš) ponudil v obliki inštrukcij za osnovne in srednje šole?
Predlagam, da res razmisliš česa si želiš, kaj te vsaj malo veseli, kje bi se morda videl krajši čas, potem pa raziščeš možnosti v svojem lokalnem okolju. Za ideje lahko pregledaš tudi spletno stran Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje, da vidiš kakšne zaposlitve so na razpolago in morda dobiš kakšno idejo.
Vse dobro ti želim.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka