Zivjo, problem imam. Treniram karate ze 2 leti in v njem uzivam. Na treningih mi je zelo vsec sam karate in borbe, pa tudi prijateljice. V soli pa z sosolkami in sosolci nimam dobrih odnosov. Ni tako da se kregamo, ampak pac nismo glih prijatelji. Odkar so izvedeli da treniram karate so me zaceli zajebavat. Vedno mi se podsmehujejo, kao neki mi govorijo kesi karateistka a me bos stepla pa take fore. To mi zelo ni vsec. Na zivce mi gre da so taki standardi da punce morajo trenirat odbojko ali plas fantje pa fuzbal al kosarko. Ce pa je kar koli druzga pa si ze drugacen, cuden pa to. Kako da jim razlozim da to ni ok da zajebavajo in da so tud drugi sporti sprejemljivi. Hvala v naprej
• Uredništvo
Kiara Marinič

Odgovor svetovalke:
Živjo,
hvala, da si se oglasila. Zelo jasno si povedala, da te moti, ker te sošolci dražijo zaradi karateja. To, da te zbadajo, ni pošteno in je čisto normalno, da ti gre na živce, saj si s tem športom veliko povezana in ti veliko pomeni.
Včasih se zgodi, da nekateri začnejo koga dražiti samo zato, ker dela nekaj, kar je zanje “drugačno”. Ljudje se včasih posmehujejo stvarem, ki jih ne poznajo dobro ali jih ne razumejo. A resnica je, da karate sploh ni nič čudnega. Je šport, ki te uči discipline, spoštovanja in tudi tega, kako skrbeti zase. To je nekaj pozitivnega in na to imaš lahko pravico biti ponosna.
Verjamem, da te včasih skrbi, kaj povedati nazaj. V takih trenutkih je dobro, da ostaneš mirna in jasno poveš, da te njihove pripombe motijo. Ni ti treba kričati ali se kregati.  Dovolj je, da mirno poveš, da karate zate ni nekaj za norčevanje, ampak resen trening, ki ti veliko pomeni.
Morda jim lahko kdaj tudi razložiš, da je čisto v redu, če punce trenirajo različne športe in da ni nobenih pravil, da morajo trenirati samo odbojko. Če koga res zanima, lahko celo pokažeš, kaj se učiš, ali razložiš, zakaj ti je karate všeč. Včasih, ko ljudje nekaj bolje razumejo, prenehajo z zbadljivkami.
Pomembno je, da veš, da te njihove besede ne določajo. Tvoj trud in veselje do športa sta veliko več vredna kot njihove šale. Če pa bi te še naprej dražili in bi te to zelo motilo, lahko vedno o tem poveš razredniku ali svetovalni delavki. To ni “tožarjenje”, ampak samo to, da poveš, da se ne počutiš dobro.
Lepo te pozdravljam,
Kiara Marinič, dipl. psihologinja (un)